TimoCom popiera zalecenia Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU)
Podręcznik IRU ma ułatwić osobom związanym z branżą TSL skuteczne korzystanie z giełd transportowych
Genewa, 2013-11-20 - Ekonomiczne i ekologiczne korzyści wynikające z użytkowania giełd ładunków i wolnych przestrzeni ładunkowych są na rękę zarówno usługodawcom transportowym, jak i zleceniodawcom. Obie strony mają jednak do czynienia również z wyzwaniami i ryzykiem, które będą odtąd podejmowane i omawiane przez Międzynarodową Unię Transportu Drogowego (IRU). Właśnie w celu uchwalenia wytycznych dotyczących bezpieczniejszego użytkowania giełd transportowych, 7 listopada 2013 roku, 170 członków z 74 krajów, wzięło udział w Radzie ds. Transportu Towarów (IRU Goods Transport Council) w Genewie. Marcel Frings - Chief Representative firmy TimoCom, w swoim wystąpieniu podzielił się szczegółową wiedzą na ten temat, a także przedstawił szeroki pakiet bezpieczeństwa TC Secure.
Zaangażowanie w uczciwe interesy
Analiza rynku transportowego wskazuje na to, że coraz częściej, w celu zredukowania pustych przebiegów, względnie wolnych przestrzeni ładunkowych wykorzystywane są giełdy transportowe. Tego rodzaju platformy online znacząco ułatwiają dysponentom ich codzienną pracę, pomagają zredukować koszty, a także zwiększają obroty przedsiębiorstwa. Jednak branża ta jest jednocześnie kształtowana przez silne naciski konkurencji, przez co wiele przedsiębiorstw nie tworzy odpowiednich rezerw finansowych. "Musimy zdać sobie sprawę, iż transport drogowy to bardzo konkurencyjna sfera, a poprzez giełdy ładunkowe online ogólna presja cenowa jest jeszcze większa, gdyż przedsiębiorstwa transportowe są zdane na to, by się wzajemnie przebijać", wyjaśnia wiceprezydent IRU Pere Padrosa. Aby jednak "czarne owce", próby oszustwa lub nawet przestępczość zorganizowana, nie miały szans, wszyscy z branży powinni wspierać się w walce z fałszywymi lub nieważnymi dokumentami, nieuregulowanymi płatnościami czy kradzieżami ładunków. Padrosa dodaje: "Giełdy transportowe już od dawna są rzeczywistością, jednak istnieją pewne zagrożenia dla ich użytkowników i brakuje wyjaśnień, jak powinno się z tymi zagrożeniami obchodzić. Z tego właśnie powodu opracowaliśmy podręcznik, w którym zgłębiamy zagadnienia związane z możliwościami rozwoju biznesowego, wyzwaniami, potencjalnymi nieuczciwymi praktykami biznesowymi i ogólnymi środkami bezpieczeństwa dotyczącymi korzystania z giełd transportowych."
Zaufanie jest dobre, kontrola jest lepsza
W ramach genewskich spotkań także Marcel Frings z TimoCom mówił o wyzwaniach i możliwościach jakie niesie za sobą użytkowanie giełd transportowych. W imieniu przedsiębiorstwa Frings zaprezentował wielopoziomowy system bezpieczeństwa opracowany przez TimoCom. Mając w swojej ofercie do 450.000 ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych dziennie, istniejący od 1997 roku usługodawca IT stawia bardzo wysokie wymagania w kwestii bezpieczeństwa. Należy do nich między innymi szczegółowe i nieustanne sprawdzanie wszystkich klientów i ich dokumentów biznesowych przed udzieleniem dostępu do platform, kompetentna opieka prawna w krytycznych przypadkach, jak również systemy IT wyposażone w zabezpieczenia dostępu. "Nasze motto brzmi "Zaufanie jest dobre, kontrola jest lepsza" i jesteśmy bardzo dumni, mogąc spełniać znacznie więcej oczekiwań niż tylko kryteria wskazywane przesz IRU" podsumowuje po wydarzeniu Chief Representative. Poprzez zatwierdzenie i opublikowanie podręcznika został uczyniony pierwszy krok w kierunku bezpiecznego użytkowania giełd transportowych. Naturalnym więc jest, że drugim krokiem będzie zastosowanie się do zawartych w nim zaleceń - tylko w ten sposób zagrożenia będą mogły być utrzymane na niskim poziomie.
Natomiast informacje o podręczniku “Guidelines for the safe use of freight exchanges“ wydanym przez Międzynarodową Unię Transportu Drogowego dostępne są na www.iru.org.