TIMOCOM 08.12.2022
5

5 wskazówek, jak znaleźć ładunki FTL i LTL

Kryzys na rynku nie musi oznaczać pustych przebiegów

5 porad jak unikać pustych przebiegów

Aż 153,7 milionów z 408,8 milionów kierowców ciężarówek w Niemczech w 2021 roku jechało na pusto. To prawie 38 procent! Dane Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego pokazują, że znalezienie odpowiedniego ładunku,  aby uniknąć jazdy na pusto, bywa nie lada wyzwaniem. Podpowiadamy,  jak się z nim uporać i zoptymalizować wykorzystanie floty.

W 5 poniższych wskazówkach zgromadziliśmy różne sposoby na znalezienie ładunków całopojazdowych oraz doładunków i zwiększenie zysków z transportu przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne.

Spis treści:

  • Aktywne szukanie frachtów

  • Wystawianie wolnych pojazdów

  • Znajdowanie doładunku

  • Korzystanie z przetargów transportowych

  • Ocenianie usługodawców

  • Zastosowania giełdy transportowej

1. Aktywnie szukaj frachtów FTL i LTL

Dostarczyłeś ładunek i nie chcesz wracać na pusto? Uzgodnione zlecenie zostało anulowane, a Twoja ciężarówka stoi niewykorzystana i generuje niepotrzebne koszty?

Korzystaj ze sprawdzonej giełdy transportowej, by łatwo wyfiltrować ładunki dla swoich aut. Oprócz różnych możliwości wyszukiwania w samym obszarze relacji, do dyspozycji są także zaawansowane filtry. Znalazłeś interesującą ofertę frachtu? Skontaktuj się z potencjalnym zleceniodawcą bezpośrednio z poziomu oferty ładunku. Jako użytkownik TIMOCOM Marketplace możesz także od razu obliczyć koszt transportu oraz optymalnie zaplanować trasę dzięki funkcji Trasa i Koszty.

2. Wystawiaj swoje wolne pojazdy

Zastanawiający jest fakt, że większość usługodawców transportowych szuka frachtów, jednak nie korzystają z możliwości wystawienia swojej przestrzeni ładunkowej. Dlaczego warto to robić? Z tych samych powodów, dla których wyszukujesz ładunków!

W sytuacji, gdy ilość frachtów przekracza ilość wolnych przestrzeni ładunkowych, Twoja oferta pojazdu może przyciągać uwagę – a tym samym Ty dajesz się poznać jako do godny uwagi usługodawca transportowy. Zaoferuj, gdzie możesz załadować pojazd, dokąd pojechać, jakie ładunki FTL lub LTL możesz przewozić itp. Załadowcy korzystają z Giełdy Transportowej, by przydzielić swoje towary przewoźnikom - zwłaszcza w dobie niedoboru kierowców. Z pewnością będą zadowoleni, gdy znajdą odpowiedni pojazd. Może właśnie Twój?

3. Znajdź doładunek

„Właściwie jestem najedzony, ale serniczek jeszcze zmieszczę“ – tak żartobliwie można opisać „doładunek“. Towar masz już zapewniony, jednak na ciężarówce jest jeszcze trochę wolnej przestrzeni ładunkowej?

W takiej sytuacji warto zajrzeć na giełdę transportową. Znajdziesz tam nie tylko ładunki kompletne, ale także częściowe, które możesz podjąć jako doładunek. Postępujesz tu dokładnie tak samo jak w przypadku wyszukiwania frachtów. Różnica jest taka, że ze względu na ładunek główny trasa jest już określona. Wykorzystaj rosnący popyt na przewóz towarów w mniejszych partiach. Ze względu na zmieniające się potrzeby klientów i ciągły rozwój e-commerce, drobne przesyłki będą coraz bardziej popularne. Czerp z tego korzyści - wypełnij swoją przestrzeń ładunkową i zarabiaj więcej.

4. Korzystaj z Przetargów

Jeżeli nie chcesz każdorazowo szukać ładunku, regularne transporty od stałych zleceniodawców są tym, czego Ci trzeba.

Funkcja Przetargi w TIMOCOM Marketplace umożliwia wygodne zawieranie długoterminowych kontraktów na ładunki całopojazdowe lub/i częściowe. Zarówno załadowcy, jak i firmy spedycyjne i transportowe wpisują tu regularne trasy, dla których szukają dostawcy usług transportowych. Dziwisz się, że w tej grupie są przewoźnicy? Tak, ponieważ zdarza się, że z różnych względów powstają nadwyżki ładunków – także regularnie. Przy wyszukiwaniu przetargów postępujesz podobnie jak w przypadku ofert frachtów, a następnie składasz swoją ofertę. Dzięki bezpośredniemu dostępowi do funkcji Trasa i Koszty możesz od razu obliczyć koszty transportu. Firma, która ogłosiła przetarg, na końcu wybiera usługodawcę. Kto wie, być może już wkrótce zyskasz stałego zleceniodawcę, dzięki któremu będziesz mógł zrekompensować część swoich pustych przebiegów.

Warto dodać, że zainteresowanie użytkowników tym rozwiązaniem stale rośnie!

Marc Kohlsdorfer, Team Lead Key Account & Strategic Account Management w TIMOCOM przypuszcza, że powodem tego może być utrata dotychczasowych partnerów biznesowych ze względu na sytuację geopolityczną: „Pandemia i wojna na Ukrainie spowodowały, że przedsiębiorstwa w krótkim czasie musiały reagować na różne zmiany i nie wszyscy wyszli z tego obronną ręką. Możliwe, że niektóre firmy ze względu na te trudne czasy dopasowały swoje strategie i obecnie coraz częściej preferują stałe partnerstwo biznesowe.

Podatność łańcuchów dostaw na zakłócenia jest duża. Nie tylko z powodu wyzwań geopolitycznych i ekonomicznych, ale także z powodu nieprzewidywalnych zdarzeń, np. pandemii, burz czy katastrof. Dlatego rekomendujemy jednoczesne korzystanie z Giełdy Transportowej i Przetargów, zarówno dla FTL, jak i LTL. W ten sposób będziesz przygotowany na wszystkie sytuacje.

5. Oceniaj usługodawców

Jeśli Twoja firma jest dobrze oceniana przez swoich zleceniodawców, już samo to przyciąga kolejnych klientów. Nie musisz jednak wyłącznie czekać na ocenę. Zaprezentuj świadczone usługi w Twoim profilu firmy. Oprócz danych kontaktowych dodaj do niego najważniejsze dokumenty przedsiębiorstwa, abyś nie musiał wysyłać ich na każde zapytanie. Tym samym zwiększysz także swoją wiarygodność w oczach potencjalnych partnerów biznesowych. Ponadto w profilu znajdą oni informacje dotyczące Twojej floty, relacji i towarów, które możesz transportować jako FTL lub LTL.

Unikaj pustych przebiegów dzięki TIMOCOM Marketplace…

…zwłaszcza wtedy, gdy:

  • Kierowca w ostatniej chwili zgłasza, że jest chory.
  • Pojawią się nieoczekiwane wyzwania związane ze znalezieniem frachtu lub transportu.
  • Masz jeszcze miejsce na doładunek, a za chwilę pojazd rusza w drogę.
  • Musisz wyznaczyć jednorazową trasę.
  • Twój pojazd musi trafić do warsztatu i szukasz auta zastępczego.

Jak widzisz, jest wiele możliwości, by unikać pustych przebiegów i znajdować korzystne doładunki oraz ładunki całopojazdowe. Ważne, by wyprzedzić konkurencję i nie czekać biernie na zlecenia.

Jeśli:

  • nie poprzestajesz na szukaniu, lecz także oferujesz swoje pojazdy,

  • działasz niezawodnie i gromadzisz pozytywne oceny,

  • profil Twojej firmy w TIMOCOM Marketplace zawiera wszystkie ważne informacje,

  • a Twoje działania są transparentne np. dzięki monitoringowi pojazdów lub monitoringowi przesyłek,

to jesteś na dobrej drodze do optymalizacji wykorzystania swoich możliwości.

 

 

Pop-up image
Chcesz mieć aktualne artykuły z branży TSL w zasięgu ręki?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco
z wiadomościami ze świata transportu i logistyki!

Do góry