Messenger w TIMOCOM Marketplace: pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi dotyczące Messengera
Messenger TIMOCOM to narzędzie służące do komunikacji w TIMOCOM Road Freight Marketplace, zintegrowane bezpośrednio z Giełdą Transportową. Umożliwia on szybką, bezpieczną i efektywną komunikację pomiędzy stronami publikującymi oferty a potencjalnymi zleceniobiorcami, bezpośrednio w kontekście danej oferty. Dzięki korzystaniu z Messengera TIMOCOM możesz zredukować czas oczekiwania i jednocześnie zwiększyć efektywność Twoich procesów biznesowych.
Messenger TIMOCOM chroni wszystkie wiadomości i dane zgodnie ze standardami bezpieczeństwa TIMOCOM Marketplace a tym samym wspiera poufność i bezpieczeństwo. Dzięki integracji w Marketplace zyskujesz kontrolę nad tym, kto może zajrzeć do konwersacji i możesz być pewien, że Twój rozmówca ma zarejestrowane konto w TIMOCOM.
Ponadto korzystanie z Messengera TIMOCOM to nie tylko zwiększone bezpieczeństwo, to także ułatwienie Twojej komunikacji. Jest ona tak samo wiążąca jak wiadomości e-mail, co sprzyja budowaniu profesjonalnych relacji biznesowych.
Messenger TIMOCOM jest domyślnie ustawiony jako preferowany kanał komunikacji w obszarze wystawiania ofert frachtów i przestrzeni ładunkowej. Jeśli nie wyłączysz tego ustawienia, Messenger TIMOCOM będzie wyświetlany osobom poszukującym ofert jako jedyna opcja komunikacji pisemnej. Oznacza to, że nie musisz pilnować żadnych innych kanałów komunikacji i możesz całkowicie skupić się na swojej pracy.
Osoby wystawiające oferty podczas ich wprowadzania określają preferowany kanał komunikacji. Wybór ten będzie widoczny w prawym górnym rogu pod opcjami kontaktu w danej ofercie. Jeśli pojawi się tam dymek, oznacza to, że osoba składająca ofertę preferuje kontakt za pośrednictwem Messengera TIMOCOM. Jako osoba szukająca zleceń masz możliwość rozpoczęcia rozmowy. W tym celu kliknij na wspomniany wcześniej symbol dymku „Zapytanie przez czat” w ofercie frachtu lub przestrzeni ładunkowej. Nakładka czatu otwiera się na dole ekranu.

W TIMOCOM Road Freight Marketplace miga ikona czatu, gdy tylko w skrzynce odbiorczej pojawi się nowa nieprzeczytana wiadomość. Przyszłe aktualizacje wprowadzą również opcję powiadomień e-mail, aby jeszcze bardziej zwiększyć widoczność i przejrzystość nowych wiadomości przychodzących.
w obecnej wersji Messengera TIMOCOM Użytkownik jest informowany o nowych wiadomościach za pomocą powiadomień przeglądarki (dźwiękowych i pop-up), nawet jeśli aktualnie korzysta z innych kart. Funkcja ta musi być jednak aktywowana w przeglądarce.
Jak aktywować powiadomienia przeglądarki?
Opcja 1: Wyraziłeś już w przeszłości zgodę na otrzymywanie powiadomień przeglądarki.
W tym przypadku nie są wymagane żadne dodatkowe ustawienia i powinieneś już otrzymywać powiadomienia w ten sposób.
Opcja 2: Odrzuciłeś w przeszłości powiadomienia przeglądarki.
Musisz dopasować ustawienia. W ten sposób działa to w najpopularniejszych przeglądarkach:
Dla Chrome:
1. Otwórz TIMOCOM Marketplace.
2. Kliknij ikonę ustawień na belce adresowej.
3. Przejdź do ustawień stron internetowych.
4. Wyraź zgodę na otrzymywanie powiadomień.
Dla Edge:
1. Otwórz TIMOCOM Marketplace.
2. Kliknij symbol kłódki na belce adresowej.
3. Przejdź do ustawień strony internetowej.
4. Wyraź zgodę na otrzymywanie powiadomień.
Opcja 3: Nie podjąłeś jeszcze decyzji dotyczącej powiadomień przeglądarki.
Jeśli w przeszłości nie zaakceptowałeś lub nie odrzuciłeś powiadomień przeglądarki w TIMOCOM Marketplace, odpowiednie okno dialogowe zostanie wyświetlone w kilku miejscach w Messengerze TIMOCOM. Wystarczy, że potwierdzisz okno dialogowe, a od tej pory będziesz informowany za pomocą powiadomień w przeglądarce.
Nadal możesz pisać wiadomości na czacie, nawet jeżeli oferty zostały już usunięte, ponieważ często pojawiają się pytania lub potrzeba uzyskania informacji po złożeniu zlecenia transportowego. Wszystkie czaty są przechowywane przez co najmniej 12 miesięcy, dzięki czemu można uzyskać dostęp do wszystkich istotnych informacji i dokumentów w późniejszym terminie.
Tak, korzystanie z Messengera TIMOCOM jest bezpłatne dla wszystkich klientów TIMOCOM.
Messenger TIMOCOM oferuje obecnie:
Szybki dostęp do informacji kontaktowych:
W podglądzie czatu zobaczysz nazwę firmy, imię potencjalnego partnera biznesowego i zdjęcie profilowe. Zobaczysz również języki, którymi Twój rozmówca się posługuje. Po kliknięciu na nazwę firmy, otworzy się jej profil i będziesz mieć możliwość zobaczenia pełnej wizytówki.Wyraźne przyporządkowanie do ofert frachtów lub przestrzeni ładunkowych: Poniżej informacji kontaktowych znajduje się link do odpowiedniej oferty frachtu lub przestrzeni ładunkowej, bazujący na relacji pomiędzy miejscem początkowym a docelowym. Po kliknięciu otworzy się podlinkowana oferta, jeśli tylko nadal jest dostępna w Marketplace i nie została usunięta. Jest to szczególnie pomocne, gdy jednocześnie szukasz innych frachtów lub pojazdów i szybko chcesz zobaczyć wszystkie istotne informacje.
Wymianę wiadomości w czasie rzeczywistym poprzez okno czatu: Za pomocą czatu możesz nawiązać kontakt w sprawie oferty. Wystarczy że wpiszesz swoją wiadomość w okno tekstowe i klikniesz enter lub "wyślij". Wszystkie wiadomości do oferty są dostępne w kolejności chronologicznej.
Tłumaczenie na życzenie! Ponieważ możesz potencjalnie komunikować się z każdym użytkownikiem Marketplace, możliwe jest otrzymywanie wiadomości w języku, którego nie rozumiesz. W takim przypadku możesz skorzystać z tłumaczenia. W tym celu kliknij trzy kropki obok wiadomości i wybierz opcję „Przetłumacz”. Wyświetlona zostanie zarówno oryginalna, jak i przetłumaczona treść. Docelowy język tłumaczenia zależy od języka zdefiniowanego w TIMOCOM Marketplace.
Eksport czatu: W każdej chwili masz możliwość eksportu chatu. Zapewnia to dodatkowy dostęp do rozmów poza TIMOCOM Marketplace i dodatkową niezależną archiwizację. Może to być szczególnie pomocne w rozwiązywaniu konfliktów w przypadku nieporozumień w procesie transportu. Aby to zrobić, kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu. Otrzymasz wówczas możliwość pobrania rozmowy. W zależności od rozmiaru konwersacji pobieranie może rozpocząć się z niewielkim opóźnieniem. Czat jest zapisywany jako plikhtml. Możesz również zapisać czat jako plik PDF, klikając prawym przyciskiem myszy → "drukuj", a następnie "zapisz". Początek formularza
Funkcję powiadomień: o nowych wiadomościach będziesz informowany bezpośrednio w Road Freight Marketplace poprzez mrugającą ikonę czatu.
Powiadomienia pop-up: w obecnej wersji Messengera TIMOCOM Użytkownik jest informowany o nowych wiadomościach za pomocą powiadomień przeglądarki (dźwiękowych i pop-up), nawet jeśli aktualnie korzysta z innych kart. Funkcja ta musi być jednak aktywowana w przeglądarce.
Wysyłanie i pobieranie dokumentów: Kliknij "+", aby wysłać dokumenty do potencjalnego partnera biznesowego. Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać i przesłać dokumenty. Możesz udostępniać pliki w rozmiarze do 5 MB, w następujących formatach:
.pdf, .xlsx, .xdoc, .img, .png, .webp
Centrum wiadomości: wszystkie swoje konwersacje znajdziesz w jednym miejscu. W lewym dolnym rogu, obok nawigacji strony, masz możliwość wyświetlenia przejrzystego widoku wszystkich swoich konwersacji. Wystarczy kliknąć białe kółko z niebieskim dymkiem. Znajdziesz tam wszystkie konwersacje wraz z odpowiednimi informacjami, dzięki czemu można się do nich łatwo odwołać. Oprócz informacji dostępnych na czacie, można tu również zobaczyć ostatnią wysłaną wiadomość. Wiadomości są sortowane chronologicznie. Najnowsza wiadomość jest więc zawsze wyświetlana jako pierwsza.
Wyszukiwanie chatów: Rozmowy można wyszukiwać w centrum wiadomości. Aby to zrobić, wprowadź żądane dane w polu wyszukiwania nad rozmowami. Możesz wyszukiwać wg następujących kryteriów:
- kod kraju załadunku
- Kod kraju rozładunku
- Miejsce załadunku
- Miejsce rozładunku
Wyświetlanych jest najnowszych 30 wyników.
Indykator pisania: widzisz, czy Twój rozmówca właśnie odpowiada na Twoją wiadomość.
Przeczytane wiadomości: Otrzymasz potwierdzenie, że Twoja wiadomość została dostarczona , jak również informację, że osoba, z którą rozmawiasz (jeszcze) nie przeczytała wiadomości.
- Dostarczono: Niebieska kropka
- Przeczytana Zdjęcie profilowe
Emojis: korzystaj z emojis, aby spersonalizować swoje wiadomości. Wybierz ikonę w polu wiadomości po prawej stronie.
Zamykanie czatu: Gdy czat jest otwarty, możesz go zamknąć w prawym górnym rogu. Jeżeli czat został zamknięty, otwórz go ponownie, by móc się komunikować.
Inne opcje będą dostępne wkrótce. Wciąż pracujemy nad rozbudową Messengera.
W nadchodzących miesiącach planujemy:
Powiadomienia e-mail: jeśli przeoczysz wiadomość na czacie, otrzymasz e-mail, by móc szybko zareagować.
Usuwanie czatów: Usuń niepotrzebne czaty, by mieć bardziej przejrzysty widok.
Cały czas pracujemy nad rozwojem Messengera TIMOCOM. Będziemy na bieżąco informować o kolejnych krokach.
Tak, Messenger TIMOCOM jest w pełni zintegrowany z mobilną wersją Road Freight Marketplace, dzięki czemu można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu.
Twoje zdanie jest dla nas ważne! Jeśli masz uwagi lub chcesz się podzielić spostrzeżeniami, skorzystaj z naszej ankiety dotyczącej feedbacku. Jesteśmy otwarci na Twoje sugestie, które pozwolą nam jeszcze lepiej dopasować nasz komunikator do Twoich potrzeb.
Tutaj możesz zobaczyć instrukcję dotyczącą Messengera TIMOCOM krok po kroku:
Tutaj możesz zobaczyć instrukcję dotyczącą Messengera krok po kroku.

„Messenger TIMOCOM zdecydowanie ułatwił mi pracę oraz wpłynął na jej efektywność, za co bardzo dziękuję.“
Monika Pach, spedytorka, VISLINE sp. z o.o. (TIMOCOM ID 152070)

„Messenger na Giełdzie Transportowej TIMOCOM pozwala nam na błyskawiczną komunikację z przewoźnikami, co znacznie przyspiesza procesy związane z transportem. Dzięki niemu możemy szybko reagować na zmiany w trakcie realizacji zleceń i dostosowywać plany do bieżącej sytuacji. Cieszymy się, że TIMOCOM dostarcza narzędzie, które poprawia efektywność i przejrzystość komunikacji z partnerami biznesowymi .“
Julia Styslo, CEO Loadmasters sp. z o.o. (TIMOCOM ID 441893)