TIMOCOM rośnie w dwucyfrowym tempie: digitalne rozwiązania dla branży transportowej siłą napędową 10% wzrostu
Rekordowa ilość użytkowników Smart Logistics Systems
Erkrath, 14.03.2019 – TIMOCOM pozostaje na kursie wzrostu. Dostawca Smart Logistics System w ubiegłym roku odnotował wzmożoną aktywność nie tylko na swojej giełdzie transportowej. Największego przełomu w 2018 roku europejska firma IT dokonała dzięki aplikacjom do cyfrowego zarządzania zleceniami w logistyce.
Liczba użytkowników, którzy realizowali swoje transporty cyfrowo za pomocą Systemu IT, osiągnęła w ubiegłym roku nowy poziom 130.000 (2017: 127.000). Obroty w 2018 roku wzrosły o 6,7 milionów czyli równo o dziesięć procent i osiągnęły poziom 74,6 milionów euro. Dziś dostawca oprogramowania liczy równo 43.000 klientów (2017: 40.000).
"Przejście od platformy transportowej do systemu zaprocentowało", tak komentuje wyniki publikowanego obecnie rocznego bilansu rzecznik prasowy TIMOCOM Gunnar Gburek. "Klienci TIMOCOM znajdują u nas wszystkie niezbędne narzędzia do cyfrowego połączenia partnerów i procesów w logistyce."
W ten sposób liczba zleceń transportowych, którymi klienci TIMOCOM zarządzali cyfrowo za pomocą aplikacji Zlecenia transportowe wzrosła pięciokrotnie od początku 2017 roku z 12.900 do 60.869 zleceń transportowych. Aplikacja umożliwia użytkownikom zarządzanie własnymi procesami administracyjnymi ze wszystkimi zaangażowanymi stronami - od zapytania o transport poprzez przydzielenie zlecenia, aż do wystawienia faktury - za pośrednictwem tylko jednego systemu. W dużym stopniu korzystano też z aplikacji do optymalizacji trasy czy określania aktualnej lokalizacji pojazdów: z jej pomocą skalkulowano 32,7 milionów tras, monitorowano pozycję 133,295 pojazdów ciężarowych.
Również na aplikacji giełdy transportowej, która jest kamieniem węgielnym utworzonej w 1997 roku firmy, w ubiegłym roku pojawiło się więcej aktywności. W ten sposób liczba ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych osiągnęła łącznie 93,9 milionów (w ubiegłym roku: 90,7 milionów).
Dodano kolejne interfejsy telematyczne: z TIMOCOM zintegrowanych jest obecnie 245 dostawców telematycznych, gdzie w 2017 roku było ich 230. Wraz z 508 pracownikami (2017: 460) z 30 krajów ustanowiono również nowy rekord w obszarze personalnym.