Informacje prasowe

Tu znajdują się wszystkie aktualne informacje prasowe dotyczące firmy TIMOCOM, naszych klientów oraz całej branży transportowej.

W wyniku pandemii, nawet w tradycyjnie bogatych we frachty miesiącach kwietniu i maju, doszło do poważnego załamania usług transportowych w całej Europie. "Ogólnie rzecz biorąc w drugim kwartale 2020 roku nasz barometr transportowy odnotował 45 procentowy spadek liczby ofert frachtów w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku", mówi Gunnar Gburek, rzecznik prasowy firmy TIMOCOM. Inaczej niż w Polsce, w niemieckim ruchu krajowym liczby te spadły jeszcze bardziej.

Czytaj dalej >

Nikt nie zakłada firmy myśląc, że biznes się nie uda. Wiara w sukces jest siłą napędzającą działanie, którą należy docenić. Nie da się jednak ukryć, że gospodarcza rzeczywistość nie rozpieszcza. Branża transportowa jest wymagająca, a jedyne czego można być pewnym to… zmiana. Jednym z elementów takiego dynamicznego środowiska w jakim funkcjonuje firma transportowa, jest kryzys. Obecna sytuacja wywołana pandemią koronawirusa jest dla doświadczonej firmy kolejnym tego przykładem. Jak poradzić sobie z takim wyzwaniem? Jak firma transportowa może przetrwać trudny czas załamania gospodarczego?

Czytaj dalej >

Od 2009 roku firma TIMOCOM udziela dostępu do swojego Systemu również przedsiębiorstwom z sektora produkcji i handlu. Historia sukcesu serbskiego klienta Dodić doo wyraźnie pokazuje, że poszerzenie grupy klientów było krokiem we właściwym kierunku. Z pomocą firmy TIMOCOM producent mebli tapicerowanych rozszerza obszar dystrybucji swoich produktów na kraje Europy Zachodniej i buduje drugi filar firmy: usługi transportowe.

Czytaj dalej >

Historia spółki Symbio Logistics zaczęła się od marzeń o lepszej, nowoczesnej logistyce. Doświadczenie założycieli na poziomie operacyjnym i zarządczym w transporcie drogowym, morskim, kolejowym oraz intermodalnym stanowiło podstawę biznesplanu, który latem 2019 r. zaowocował powstaniem firmy. Nazwa, nawiązująca do biologicznego zjawiska symbiozy, oznacza współpracę z klientem przynoszącą korzyści każdej ze stron. Za cel spółka postawiła sobie działanie w zgodzie z naturą klienta, któremu służą uniwersalne wartości: kompetencje, rzetelność, niezawodność, entuzjazm, otwartość i wiarygodność. Logo w kolorach wody, słońca i roślinności dopełnia tę filozofię, odzwierciedlając podejście firmy do ekologii. Jego szczególnym dowodem jest EOD (Elektroniczny Obieg Dokumentów).

Czytaj dalej >

W czasach pandemii koronawirusa i związanego z tą sytuacją załamania gospodarczego trudno nie zadawać sobie pytania, jak skutecznie radzić sobie na zmieniającym się rynku? W pewnym momencie strategia obniżania cen za usługę transportową prowadzi bowiem do działania na skraju progu opłacalności, a w końcu poniżej tej granicy. I choć rynek wymusza na firmach transportowych dużą elastyczność cenową, są i takie firmy, które mają inną filozofię działania.

Czytaj dalej >

Największym wrogiem branży TSL jest stagnacja, rozumiana czasem dosłownie: jeżeli samochód nie jeździ, to cała obsługa transportu nie zarabia. Obecna sytuacja na świecie sprawia, że wiele firm logistycznych musi przewartościować swoje podejście do biznesu… ale czy całkowicie? Budowanie z klientami długofalowych relacji, tak ważnych dla tego sektora, opiera się przecież na jakości, elastyczności i zaufaniu. Te wartości są ponadczasowe i nie poddają się łatwo wahaniom na rynkach. Doświadczeni gracze podpowiadają, jak je właściwie wykorzystać.

Czytaj dalej >

Mimo trwającego kryzysu branża budowlana radzi sobie całkiem nieźle. Ma to oczywiście bezpośredni wpływ na sektor TSL: ktoś przecież musi sprowadzać, magazynować i dostarczać materiały na budowę. Nie będzie chyba przesadnym stwierdzenie, że partnerstwo firm z tych dwóch gałęzi gospodarki pozwala uczynić świat trochę lepszym – zwłaszcza jeśli efektem tych relacji jest powstawanie infrastruktury drogowej przyjaznej osobom niepełnosprawnym. 

Czytaj dalej >

Epidemia koronawirusa przybrała rozmiar pandemii. Jej gwałtowny i trudny do przewidzenia przebieg doprowadził w marcu do wahań na europejskim rynku transportowym. Po intensywnym wzroście liczby ofert frachtów, wolumen ładunków zmniejszył się o ponad dwie trzecie.

Czytaj dalej >

Co najnowsze modele motocykli mają wspólnego z pomocą drogową i hotelowymi kuchniami? Czy prowadzenie firmy przewozowej może sprzyjać realizowaniu życiowej pasji? Odpowiedzi na te pytania zna Rafał Bienia, właściciel spółki EVA TRANS. Przekonuje, że mimo trudnej sytuacji na rynku można dziś nie tylko zdobywać zlecenia transportowe, ale także realizować je bezpiecznie i skutecznie. Jako fundamenty sukcesu wskazuje zgrany zespół i sprawną komunikację – zarówno między członkami załogi, jak i z klientami.

Czytaj dalej >

Dobry pomysł na biznes w branży TSL to za mało, by być konkurencyjnym. Stworzenie i prowadzenie rozpoznawalnej firmy, która będzie rozwozić towary po całej Europie, a oprócz tego stanie się ceniona i polecana przez pracowników, wymaga nie tylko kreatywności, lecz także doświadczenia i odwagi.

Czytaj dalej >

Postanowienie o rozpoczęciu własnej działalności w branży TSL jednym przychodzi łatwiej, innym trudniej. Jednak niezależnie od tego, co jest powodem podjęcia takiej decyzji, czy ten proces trwał 5 minut, 5 miesięcy, a może 5 lat, prędzej czy później młody, nieopierzony jeszcze organizm stanie przed podstawowym pytaniem: „Jak zdobyć zaufanie klientów?”. Dlaczego to takie ważne?

Czytaj dalej >

Erkrath, 20.03.2020 – TIMOCOM, przedsiębiorstwo FreightTech prowadzące najważniejszą europejską giełdę transportową, w sytuacji obecnego kryzysu poszerza możliwości dostępu do swego systemu logistycznego. „W aktualnym stanie wyjątkowym chcemy dołożyć swoją cegiełkę, by zapewnić zaopatrzenia ludności i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw” – mówi Tim Thiermann, członek zarządu firmy TIMOCOM. 

Czytaj dalej >

Kontakt dla prasy:

+49 211 88 26 69 53

+49 211 88 26 59 24

presse@timocom.com

Do góry

Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam. Dowiedz się więcej