08.04.2019

Transport wbrew przeciwnościom

TIMOCOM LiveTalk – rozmowa z Piotrem Niedbałą z Grupy Antrans

(2)

W ramach serii TIMOCOM LiveTalk - wywiadów transmitowanych na żywo poprzez fanpage na Facebooku, TIMOCOM zaprosił kolejnego gościa. Był nim Piotr Niedbała z Grupy Antrans. Firma, którą reprezentował jest na rynku już 26 lat. W tym czasie stała się rozpoznawalną marką. Dziś bogatsza o doświadczenia podsumowuje 2018 rok i śmiało patrzy w przyszłość.

Transport jest bardzo dynamiczną branżą. Podwyżki cen paliw, zmiany w ustawodawstwie dotyczącym transportu, większe opłaty drogowe, wszystko to musi być brane pod uwagę przy kalkulacjach dotyczących konkretnych decyzji, np. ustalenia stawki dla przewoźników.

Chiny, Ameryka Południowa, czy Afryka?
Grupa Antrans to obecnie trzy spółki: Antrans, Antrans Bis oraz PKM Olkusz. Oferta grupy jest bardzo szeroka i od chwili otwarcia oddziału w Gdańsku obejmuje międzynarodowy transport drogowy rzeczy, transport lotniczy, morski, intermodalny. Firma przewozi towary spożywcze, stal, elektronikę, ponadgabaryty – w zasadzie nie ma w tym zakresie ograniczeń. Główne trasy związane z długotrwałymi relacjami biznesowymi z klientami bezpośrednimi to Włochy, Hiszpania, Portugalia, Mołdawia, ale obecnie w zasięgu są tak egzotyczne kierunki, jak Chiny, Afryka, czy Ameryka Południowa.

W stronę kierowcy
Jednym z problemów zauważonych przez Antrans w 2018 roku był umacniający się tzw. rynek kierowcy. Rosnący brak szoferów niesie przewoźnikom dużo problemów i blokuje nie tylko realizację podjętych zobowiązań, ale również potencjalne możliwości rozwoju firm transportowych. „Przewoźnicy na pewno musieli podnieść tę rękawicę i powalczyć o kierowcę. Można to było zrobić w dwojaki sposób: pakietem socjalnym, dobrą pensją lub dobrą atmosferą w pracy. Atmosfera nie jest może tak ważna, jak pieniądze, ale jeśli jest dobra, jeśli ma się sympatyczny kontakt ze współpracownikami, głównie ze spedytorem, to okazuje się, że w kontekście codziennej, stresującej pracy to bardzo istotne.” zauważa Piotr Niedbała. Firma w ramach Antrans Bis współpracuje bezpośrednio z prawie 200 przewoźnikami. Spółka Antrans zatrudnia ok. 80 kierowców, a PKM Olkusz ok. 20. Problemy przewoźników, ale także kierowców są grupie bardzo dobrze znane.

Największe problemy 2018 r?
Spośród wydarzeń, jakie najbardziej koncentrowały uwagę Grupy Antrans, poza rynkiem kierowcy, Piotr Niedbała wymienił m.in. Pakiet Mobilności. „Na pewno to dobrze, że prace wyhamowały. Nie wiem, czy chodzi bardziej o wstrzymanie działań, żeby rozmyć temat i zapomnieć, czy raczej zmienić te regulacje mądrze. Nie jestem politykiem, ale mam nadzieję, że to drugie”.

Przyszłość transportu jest „informatyczna”
Transport jest bardzo dynamiczną branżą. Podwyżki cen paliw, zmiany w ustawodawstwie dotyczącym transportu, większe opłaty drogowe, wszystko to musi być brane pod uwagę przy kalkulacjach dotyczących konkretnych decyzji, np. ustalenia stawki dla przewoźników. Grupa Antrans trzyma rękę na pulsie, rozmawia zarówno z klientami, jak i współpracownikami, ale także wybiega myślą nieco dalej: „Przyszłość już nawet w perspektywie 5-10 lat będzie opierała się bardziej o elektronikę, automatykę i informatykę. Za chwilę wchodzą inteligentne tachografy - to się dzieje już teraz, dalej może pojawią się w szerszym użytkowaniu samochody autonomiczne, ale to pewnie w perspektywie 10+. Na pewno wyznacznikiem będą informatyka i Internet”.

Zapraszamy do obejrzenia całego wywiadu:

 

Pobierz informację prasową
Do góry