04.06.2019

Kolejki to już przeszłość: TIMOCOM i Cargoclix likwidują tłok na rampach

Na targach Transport Logistic 2019 w Monachium (od 4 do 7 czerwca) TIMOCOM i Cargoclix zaprezentują wspólny projekt

TIMOCOM-Cargoflix

Erkrath, 24.04.2019 – Koniec oczekiwania na rampę: To jest ambitny cel współpracy TIMOCOM i Cargoclix. Poprzez połączenie danych telematycznych z systemem do zarządzania oknami czasowymi, obie firmy IT chcą rozwiązać znany problem tłoku na rampach przy odbiorze i wysyłce towarów i tym samym wyznaczyć nowe standardy dla branży.

Według kierowców w ciągu pięciu ostatnich lat czas oczekiwania znacznie się wydłużył, jak podaje Federalny Urząd Transportu Towarów w swoim najnowszym badaniu rynku. Obie strony chcą zmian: kierowcy życzą sobie lepszej organizacji procesów, operatorzy ramp stawiają na wiążące informacje.

Zarządzanie oknami czasowymi "SLOT" firmy Cargoclix i danymi lokalizacji od TIMOCOM umożliwiają klientom elastyczne zarządzanie rampą. Dzięki ciągłemu porównywaniu danych z zarezerwowanym oknem czasowym, przedsiębiorstwa przemysłowe i handlowe mogą dokładnie obliczyć  „Estimated Time of Arrival“ (ETA) i sprawdzić, czy pojazd ciężarowy punktualnie dotrze do rampy lub czy inny dostawca może dostać pierwszeństwo obsługi.

Tak działa dynamiczne zarządzanie oknami czasowymi na rampie
W praktyce usługodawca transportowy udostępnia swoje dane GPS. Są one regularnie porównywane z danymi lokalizacyjnymi pojazdu a wyliczony na tej podstawie rzeczywisty czas przyjazdu ciężarówki na rampę zostanie wysłany operatorowi. W ten sposób może on obliczyć dane w czasie rzeczywistym i nimi zarządzać. Dokładnie dopasowana prognoza skraca czas oczekiwania kierowców, a w idealnym przypadku zupełnie go eliminuje.

"Wiele osób obawia się, że wzrost drogowego transportu towarów zaostrzy problem z rampami. Jednak nie musi tak być. Czas oczekiwania na rampę może zupełnie zniknąć. Dzięki integracji dynamicznych danych procesy dla operatorów ramp i przewoźników staną się bardziej efektywne i elastyczne. "Zerowy czas oczekiwania" to przede wszystkim kwestia technologii", mówi  prof. dr. Victor Meier, partner konsultingowy w firmie Cargoclix.

"Jesteśmy w stanie współpracować z prawie wszystkimi dostawcami systemów telematycznych naszych klientów poprzez odpowiednie interfejsy systemowe", wyjaśnia Solutions Manager Andrea Di Domizio. Tym samym TIMOCOM dla Cargoclix jest optymalnym partnerem dla stworzenia synergicznego systemu: TIMOCOM dostarcza dane GPS a Cargoclix przy pomocy systemu SLOT dba o lepsze zarządzanie oknem czasowym. Suwerenność danych pozostaje nienaruszona, gdyż dane są przywoływane tylko do obliczenia ETA.

Di Domizio, manager TIMOCOM jest przekonany, że "bezpieczna wymiana danych w celu zwiększenia transparentności w łańcuchu dostaw, będzie coraz ważniejsza." "Odpadają rozmowy telefoniczne i e-maile, firmy mogą lepiej planować, a kierowcy pojazdów ciężarowych będą krócej czekać." Wiele znanych firm ze wszystkich branż korzysta z rozwiązania SLOT: każdy zleceniobiorca musi zameldować się na rampie za pomocą tego systemu.

Według kierowców w ciągu pięciu ostatnich lat czas oczekiwania znacznie się wydłużył, jak podaje Federalny Urząd Transportu Towarów w swoim najnowszym badaniu rynku. Obie strony chcą zmian: kierowcy życzą sobie lepszej organizacji procesów, operatorzy ramp stawiają na wiążące informacje.

"Nasza nowa strategia, jako Systemu Smart Logistic, obejmuje również połączenie różnych systemów w celu zapewnienia naszym wspólnym klientom ważnych informacji we właściwym czasie", podkreśla Andrea Di Domizio. "Cieszymy się, że wspólnie z Cargoclix możemy zaoferować rozwiązanie, które z pewnością będzie standardem w przyszłości i ułatwi codzienną pracę."

TIMOCOM (hala A5/stoisko 317/418) i Cargoclix (hala A3/stoisko 315/416) w ramach targów Transport Logistic 2019 odbywających się w Monachium (od 4 do 7 czerwca) zaprezentują nowe rozwiązanie problemu korków na rampie.

Pobierz informację prasową
Do góry