Czym jest skuteczna strategia działania na rynku transportowym?

Włoska firma Dal Ferro poradziła sobie z kryzysem

Udostępnij na ...
02.09.2020
Udana kontynuacja działalności firmy Dal Ferro w okresie pandemii

Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na włoskiej gospodarce, w tym również na branży transportowej i logistycznej. Jednak włoskie przedsiębiorstwo transportowe Dal Ferro, dzięki swej kreatywności oraz wsparciu ze strony TIMOCOM, mimo wszystkich przeciwności znalazło sposób na kontynuowanie działalności i przezwyciężenie wielu codziennych problemów.

Przykład włoskiego przedsiębiorstwa transportowego Dal Ferro świetnie pokazuje, że nawet w warunkach kryzysu można z sukcesem kontynuować działalność, potrzebna jest tylko kreatywność przedsiębiorcy oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań.
Udostępnij na ...

Cenna pomoc w kryzysie ze strony firmy TIMOCOM

Rodzinna firma Dal Ferro została utworzona w 1989 roku przez Nereo Dal Ferro, ojca obecnego szefa działu dyspozycji – Jodiego Dal Ferro. Założyciel do dziś zarządza przedsiębiorstwem. Obecnie firma spedycyjna z siedzibą w północnych Włoszech, niedaleko Wenecji, dysponuje 20 własnymi samochodami ciężarowymi i świadczy usługi przewozowe na terenie całej Europy. Pandemia koronawirusa znacznie utrudniła codzienną pracę przedsiębiorstwa, które musiało w bardzo krótkim czasie radykalnie zmodyfikować wiele procesów.

Ponieważ wskutek lockdownu wiele firm zostało zamkniętych, kierowcy z Dal Ferro nie mogli dostarczać klientom zamówionych towarów. Zarząd znalazł jednak rozwiązanie tego problemu: aplikację Magazyny w Systemie Smart Logistics firmy TIMOCOM. Narzędzie to umożliwiło skuteczne znajdowanie powierzchni magazynowych zlokalizowanych w pobliżu zakładów klientów w celu tymczasowego składowania towaru. „Dzięki aplikacji Magazyny firmy TIMOCOM szybko odnaleźliśmy się w nowej sytuacji, w łatwy i bezpieczny sposób znajdując nowych partnerów z dostępną powierzchnią magazynową” – podsumowuje Jody Dal Ferro.

Barometr transportowy ważnym rynkowym drogowskazem

Jednak nie tylko Aplikacja Magazyny stała się cenną pomocą dla tej firmy spedycyjnej. Kolejnym niezwykle przydatnym narzędziem z repertuaru firmy TIMOCOM okazał się Barometr transportowy. Dzięki danym z Barometru firma Dal Ferro mogła na bieżąco śledzić aktualną ofertę frachtów i powierzchni ładunkowych na rynku transportowym oraz elastycznie reagować na trendy występujące na konkretnych relacjach.

Kreatywność i efektywność: reorganizacja pracy w trosce o zdrowie pracowników

Aby sprostać wyzwaniom kryzysu pandemicznego, firma Dal Ferro musiała działać niestandardowo i zmienić organizację swojej pracy. W efekcie kierowca wracający z towarem z Niemiec wkrótce po przekroczeniu włoskiej granicy – w Trydencie lub Bolzano – wymieniał się ładunkiem z innym kierowcą. Z otrzymanym towarem wracał bezpośrednio do Niemiec, dzięki czemu nie musiał dostarczać przywiezionych dóbr do magazynu firmy Dal Ferro. Drugi kierowca natomiast dostarczał przywieziony z Niemiec ładunek bezpośrednio do miejsca przeznaczenia we Włoszech, nie musząc wracać po nowe frachty do centrali. Taka organizacja doprowadziła do znacznego zredukowania liczby kontaktów międzyludzkich – na terenie firmy Dal Ferro nigdy nie musiało przebywać zbyt wielu pracowników jednocześnie.

Bezpieczna kontynuacja codziennej działalności dzięki rozwiązaniom cyfrowym

Również inni pracownicy firmy Dal Ferro musieli przeorganizować swoją pracę, w czym pomogły im narzędzia cyfrowe. Na przykład osoby zatrudnione w centrali firmy przeszły w tryb pracy zdalnej. Firma TIMOCOM ułatwiła swoim klientom migrację do trybu home office, umożliwiając im przez kilka miesięcy bezpłatne korzystanie z Systemu Smart Logistics także z domu oraz na urządzeniach mobilnych. Przy okazji: taka możliwość istniała już przed wybuchem pandemii.

Aby ułatwić swoim klientom migrację, firma TIMOCOM zniosła ograniczenia adresów IP na licencjach użytkowników. Po przejściu w tryb pracy zdalnej firma Dal Ferro miała pełny dostęp do aplikacji i usług cyfrowych, dzięki czemu mogła bez przeszkód kontynuować swoją działalność, pozostając w kontakcie z klientami oraz śledząc pozycje pojazdów i ładunków. W ten sposób utrzymała ciągłość łańcuchów dostaw, a ponadto wyeliminowała puste przebiegi. Niezbędne artykuły codziennego użytku mogły wciąż bezpiecznie i niezawodnie trafiać do klientów.

Elastyczność i narzędzia cyfrowe drogą wyjścia z kryzysu

Przykład włoskiego przedsiębiorstwa transportowego Dal Ferro świetnie pokazuje, że nawet w warunkach kryzysu można z sukcesem kontynuować działalność, potrzebna jest tylko kreatywność przedsiębiorcy oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań. TIMOCOM, spółka z sektora FreightTech, ułatwiła swojemu klientowi znalezienie nowych firm transportowych, magazynów i tras, udostępniając mu swe narzędzia cyfrowe i Barometr transportowy, oraz nieodpłatnie  umożliwiając zdalne korzystanie ze swego systemu. Elastyczne przeorganizowanie sposobu funkcjonowania firmy zapewniło natomiast pracownikom ochronę przed zakażeniem wirusem COVID-19. Tym samym firma jest optymalnie przygotowana do tego, by przetrwać pandemię koronawirusa oraz stawić czoła przyszłym wyzwaniom.

 

Do góry

Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam. Dowiedz się więcej