Muszkieterowie Cargo Overseas kontynuują kurs na Europę
Jak przygotować swój biznes transportowy na ewentualne ograniczenia w handlu

Obecny manager ds. transportu drogowego w Europie, Anthony Valentine, działa w branży transportowej od prawie 30 lat. Cztery lata temu, oprócz międzynarodowego transportu lotniczego i morskiego, on i jego wieloletni koledzy poszerzyli zakres działalności i założyli europejski dział transportu drogowego dostawcy usług transportu multimodalnego Cargo Overseas. Temu samozwańczemu kapitanowi udaje się wyznaczyć nowy kurs na burzliwym morzu brexit także dzięki swojemu silnemu zespołowi.
Pomimo niepewności, jaką niesie ze sobą zbliżający się brexit, dział transportu drogowego Cargo Overseas z roku na rok znacząco się powiększał. I to pomimo tego, że firma nie posiada własnych pojazdów ciężarowych, lecz współpracuje wyłącznie z europejską siecią partnerów transportowych. Nie ma sensu chować głowy w piasek. To nie jest nasza strategia. Wręcz przeciwnie: Inwestujemy w nowych pracowników i rozbudowujemy nasze sieci", wyjaśnia zaradny manager.
Pracownicy jako czynnik strategiczny w
czasach kryzysu
"Zespół to podstawa",
stwierdza Anthony. Specjalista w dziedzinie transportu nie postrzega siebie
jako "szefa", ale jako lidera, który potrzebuje stabilnego i
wykwalifikowanego zespołu. Valentine mówi "jeden za wszystkich" i
"wszyscy za jednego": "Bez moich muszkieterów nie możemy
zaoferować naszym klientom odpowiedniej jakości. Jako manager muszę dbać o to,
aby mój zespół był szczęśliwy. Oznacza to, że są motywowani, a co jest jeszcze
ważniejsze, że są upoważnieni do wykonywania własnych zadań i świadczenia
wysokiej jakości usług dla naszych klientów w interesie firmy." Pomimo
niepewności, jaką niesie ze sobą zbliżający się brexit, dział transportu
drogowego Cargo Overseas z roku na rok znacząco się powiększał. I to pomimo
tego, że firma nie posiada własnych pojazdów ciężarowych, lecz współpracuje
wyłącznie z europejską siecią partnerów transportowych. Nie ma sensu chować
głowy w piasek. To nie jest nasza strategia. Wręcz przeciwnie: Inwestujemy w
nowych pracowników i rozbudowujemy nasze sieci", wyjaśnia zaradny manager.
Wykwalifikowani eksperci celni kontra
skomplikowane regulacje celne
Kontrole celne na granicach, jak i
różnorodność przepisów i ograniczenia handlowe, które mogłyby towarzyszyć
brexitowi będą miały znaczący wpływ na i tak już wysoce konkurencyjny sektor
transportu i logistyki. Jednak zamiast bać się skomplikowanych przepisów, Cargo
Overseas aktywnie podejmuje to wyzwanie. W ten sposób już od końca marca firma
poszerzyła swój dział celny, który bezpośrednio pomaga klientom i partnerom w
kwestiach zawiązanych z transportem pomiędzy Wielką Brytanią a UE. Eksperci ci
zapewniają rozeznanie i bezpieczeństwo dzięki wiedzy i kompetentnej obsłudze w
codziennej pracy. Deficyt kierowców również nie stanowi przeszkody dla dalszego
rozwoju Cargo Overseas: "Szczególnie w ciągu ostatnich pięciu lat byliśmy
świadkami znacznego spadku liczby kierowców w całej Europie, ale właśnie
dlatego korzystamy z sieci logistycznych, takich jak TIMOCOM: tutaj szybko i
niezawodnie pozyskujemy partnerów transportowych lub publikujemy nasze oferty w
sposób cyfrowy, by mogły być przez nich wyszukane". Valentine korzysta z
TIMOCOM od 2006 roku i oprócz swoich cenionych kolegów i sieci wprowadził
również System Smart Logistics do Cargo Overseas. Oprócz wykorzystania
możliwości przedsiębiorstwa, Valentine ma jeszcze jeden ważny czynnik
przemawiający za korzystaniem z TIMOCOM: "Wiele firm transportowych wymaga
ze względu na brak kierowców i wynikającego z tego wzrostu zapytań, wyższych
cen. TIMOCOM dostarcza nam lepsze możliwości na europejskim rynku."
Co Anthony chce zrobić w dalszej perspektywie? "Każdy z naszych klientów będzie miał bezpośredniego opiekuna i osobę kontaktową dla wszystkich procesów. Dla wszystkich naszych klientów dysponujemy zespołem europejskich specjalistów w dziedzinie transportu, gotowych pomagać w zarządzaniu, pozycjonowaniu i utrzymywaniu strategicznego kierunku. Cargo Overseas rozwija obecnie wewnętrzny system do optymalizacji odbioru ładunków częściowych, kompletnych i ekspresowych. Ostatnio rozpoczęliśmy współpracę z działającym perspektywicznie partnerem w Turcji i planujemy dalszy rozwój tych usług w ciągu najbliższych 6 miesięcy".
Jasne i precyzyjne cele, które zagwarantują, że ich wizja zostanie zrealizowana i manager, jego zespół i Cargo Overseas z pewnością też w ciągu następnych 20 lat będą odnosić sukcesy.