skip navigation

System TIMOCOM: żeby transport nie stał się placem budowy

Jak firma WEMAS Absperrtechnik GmbH cyfrowo przyspiesza zlecenia transportowe

TIMOCOM System: Damit Transporte nicht zur Baustelle werden

Erkrath / Gütersloh, 18.04.2019 – sygnalizatory, systemy zabezpieczeń, światła, podstawa sygnalizacyjna oraz pachołki. Prawie żaden plac budowy w Niemczech nie może obejść się bez profesjonalnych urządzeń do odgradzania firmy WEMAS. Produkowane w Westfalii produkty firmy WEMAS są stosowane w całych Niemczech. Dla logistyków tego przedsiębiorstwa oznacza to, że często muszą dostarczyć towar swoim klientom w ciągu 24 do 48 godzin od złożenia zamówienia. Szybkość, jakość i niezawodność – na to mogą liczyć klienci WEMAS.

Jako lider na rynku zintegrowanych, certyfikowanych rozwiązań technik zabezpieczania dróg, WEMAS wykorzystuje System Smart Logistics TIMOCOM. W ciągu 8 miesięcy firma, dzięki aplikacji TC Transport Order®, była w stanie powierzyć 2.221 zleceń 855 różnym zleceniobiorcom. Do tego momentu WEMAS była obsługiwana przez spedycję – jednak firma nie była zadowolona z ich pracy, dlatego kierownik logistyki, Stefan Watzlawek podjął decyzję o korzystaniu z TIMOCOM.

"Cyfrowa realizacja zleceń oferuje nam dwie podstawowe korzyści", mówi Watzlawek. Digitalizacja spowodowała, że przedsiębiorstwo stało się bardziej konkurencyjne i wolne od zbędnych ilości papieru. "Dzięki aplikacji od TIMOCOM jesteśmy znacznie szybsi w składaniu i realizacji naszych zleceń transportowych", opisuje Watzlawek jedną z korzyści. Decydująca jest jednak funkcja archiwizacji zleceń transportowych.

WEMAS Absperrtechnik GmbH

130 pracowników w WEMAS dba o dystrybucję sposobów technologii blokad u hurtowników i handlowców. Od 1971 roku firma specjalizuje się w produkcji i sprzedaży wysokiej jakości produktów do profesjonalnej ochrony miejsc pracy w budownictwie i inżynierii lądowej i wodnej.

"Ponadto cieszylibyśmy się z funkcji, która umożliwiłaby nam przyporządkowanie rachunków i dowodów realizacji do danego zlecenia transportowego", tak brzmi jego prośba do działu IT TIMOCOM. "W ramach corocznego audytu wszystkie informacje znajdowałyby się w jednym centralnym miejscu – oszczędza to czas i stanowi dla nas absolutną wartość dodaną."– dodaje z nadzieją Watzlawek. Jednak dzięki możliwości archiwizacji przewracanie segregatorów z dokumentami już teraz należy do przeszłości.

Zintegrowana w Systemie cyfrowa realizacja zleceń zapewnia znacznie większą wydajność. Korzystanie z tej aplikacji minimalizuje wysiłek organizacyjny i poszukiwawczy. Ponadto ma tę zaletę, że do realizacji zleceń nie jest konieczny żaden podsystem a ponad 127.000 użytkowników TIMOCOM nie może pominąć żadnych ważnych informacji dotyczących zlecenia transportowego ze względu na obowiązkowe pola do wypełnienia.

Podczas coachingu w swojej firmie Stefan Watzlawek i jego koledzy mogli poznać pozostałe funkcje w obrębie TC Transport Order®. I tak jeden z jego kolegów, Döring, nie znał indeksu firm: "Dzięki niemu mogę na przykład znaleźć przewoźników z pojazdami, którzy mają wózek widłowy." Był również entuzjastycznie nastawiony do wyszukiwania powierzchni magazynowych: od razu znalazł dziesięć odpowiednich przestrzeni. Szkolenie cieszyło się również zainteresowaniem w dwóch innych tematach: monitorowanie zleceń, w celu ograniczenia konieczności komunikacji ze zleceniobiorcą podczas transportu i przydzielanie regularnych zleceń. Dzięki przetargom znaleziono pięciu przewoźników, którzy w przyszłości będą mogli uczestniczyć w regularnych przetargach. Do przydzielania ofert i zapytywania przewoźników o ceny będzie używany odpowiedni klucz adresów e-mail.

Döring miał trzy pytania do zespołu coachingowego: po pierwsze, przewoźnicy często pytają poprzez e-mail o NIP WEMASmożna go łatwo wprowadzić dodając go do profilu. "Ponieważ słyszeliśmy to już od niektórych klientów, planujemy podawać numer NIP zleceniobiorcy obok nazwy firmy w protokole umowy", mówi zespół coaching TIMOCOM. Po drugie temat zakazów jazdy jest obecny w codziennej pracy w WEMAS, więc zespół mógł odwołać się bezpośrednio do międzynarodowych zakazów ruchu dla pojazdów ciężarowych znajdujących się w TruckBan TIMOCOM. I po trzecie Döring ma nadzieję, że będzie możliwość wprowadzenia adresu do wysyłki w indeksie firm, by wykorzystać go w formularzu zlecenia.

W czasie nawału zamówień w przyszłości Döring będzie w stanie zaoszczędzić pół godziny dziennie, gdy tylko interfejs pomiędzy Navision – programem, w którym zlecenia są rejestrowane w Wemas – a TC Transport Order® zostanie skonfigurowany. Następnie jednym kliknięciem zlecenie transportowe przekształci się w ofertę frachtu.

Więcej informacji o WEMAS znajduje się na www.wemas.de.

Do góry