skip navigation

„Giełda magazynowa TIMOCOM była dla nas strzałem w dziesiątkę”.

Jak bawarski spedytor jednym kliknięciem znalazł nowy magazyn

Spedition Gematrans

Przedsiębiorstwo spedycyjne Gematrans z Norymbergi stanęło przed wyzwaniem: po 30 latach prowadzenia działalności w oparciu o jeden magazyn firma musiała w ekspresowym tempie znaleźć nową powierzchnię magazynową. Konieczne było szybkie i możliwie proste rozwiązanie, niezakłócające bieżącej działalności firmy logistyczno-transportowej, codziennie wysyłającej i przyjmującej ładunki ze Szwecji, Norwegii, Danii i Finlandii.

„Większość osób spoza regionu i niezwiązanych z branżą nawet nie wie, że mamy własny port” – mówi Oliver Möhring, prokurent i kierownik działu dyspozycji w firmie Gematrans z Norymbergi, drugiego pod względem wielkości miasta Bawarii. „A przecież nasz port jest czymś w rodzaju centrum transportowo-logistycznego dla całych południowych Niemiec. Trudno wyobrazić sobie lepszą lokalizację”. Siedziba firmy Gematrans mieści się w dzielnicy przemysłowej przy ulicy Rotterdamer Straße. Założona w 1984 roku firma w swych początkach zajmowała się gospodarką magazynową i transportem krajowym, a obecnie specjalizuje się w przewozach towarowych do i ze Skandynawii.

Rozdział skandynawski w historii przedsiębiorstwa rozpoczął się w 1999 roku, gdy kierownictwo działu spedycji objął Jochen Rößler, mający wcześniejsze doświadczenie w handlu z krajami skandynawskimi. „Tak, wtedy rozkręciliśmy segment transportu skandynawskiego” – mówi Rößler, który zarządza działem spedycji do dzisiaj. Dział, który początkowo dysponował trzema własnymi pojazdami i sześcioma podwykonawcami w Skandynawii, obecnie liczy 30 własnych i cudzych samochodów ciężarowych. „Obecnie mamy też 25 pracowników” – dodaje Rößler.

Zostali bez magazynu, ale nie stracili głowy

Od początku swej działalności firma Gematrans była w korzystnej sytuacji, mogąc korzystać z magazynu partnerskiego przedsiębiorstwa, zlokalizowanego koło swej siedziby. Z powodu zmian strukturalnych korzystanie z tego magazynu przestało być możliwe. Firma stanęła przed problemem wymagającym pilnego rozwiązania. „Ponieważ już prawie od 20 lat jesteśmy klientem firmy TIMOCOM, nasza pierwsza myśl brzmiała: "Zajrzyjmy tam." Oliver Möhring nie spodziewał się, że w Systemie Smart Logistics znajdzie własną giełdę magazynową. Fakt, że ją odkryliśmy, był bardziej formą przypadku, jednak okazało się to dla nas strzałem w dziesiątkę.

Okazało się, że na internetowej giełdzie magazynowej TIMOCOM firma Gematrans ma dostęp do wielu powierzchni magazynowych w okolicach Norymbergi. Znalazła tam wiele ofert, a jej zapytania nie pozostawały długo bez odpowiedzi. Möhring: „Giełda magazynowa ma przejrzystą strukturę i zawiera wiele dobrej jakości ofert. Dostępne są szerokie opcje filtrów, dzięki którym znajdujemy dokładnie to, czego szukamy”. To już nie jest przypadek. Szanse znalezienia odpowiedniego rozwiązania na giełdzie magazynowej są tym wyższe, im większa i różnorodniejsza jest pula ofert. Giełda magazynowa TIMOCOM skupia bez porównania największą sieć różnych pod względem wielkości i rodzaju powierzchni magazynowych w Europie. Użytkownicy Systemu automatycznie zyskują dostęp do giełdy i do ponad 7.000 potencjalnych oferentów magazynów w 44 krajach Europy.

Szybkie rozwiązanie mimo specjalnych wymagań

„Bardzo szybko otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze zapytanie. Wystarczyło napisać do zaledwie kilku firm. W ciągu tygodnia udało nam się znaleźć nasz nowy magazyn – mimo że mieliśmy specyficzne wymagania” – mówi Möhring. Właśnie te szczególne wymogi wzbudzały obawy, że znalezienie nowego magazynu nie będzie proste. Jeden z klientów regularnie przysyła do magazynu własnych pracowników, którzy zdejmują towar z przechowywanych palet. Właśnie ten wymóg okazał się problemem dla większości firm, do których wysłano zapytania, ponieważ nie chciały one wpuszczać do swego magazynu obcych pracowników. Jednak dla firmy spedycyjnej Maierl, nowego partnera spółki Gematrans, nie stanowiło to problemu. „Gdy zgłasza się do nas klient, który ma specjalne wymagania, nie odmawiamy mu automatycznie, tylko najpierw sprawdzamy, jakie są możliwości” – mówi Mark-Oliver Maierl, kierownik działu spedycji. Christian Stark, prokurent firmy Maierl, dodaje: "Jak dotąd byliśmy w stanie spełnić większość życzeń klientów." Tak było również w przypadku firmy Gematrans. Współpraca rozpoczęła się w tym roku i ze względu na pozytywne doświadczenia będzie kontynuowana. Firma Gematrans będzie prowadziła całość swej gospodarki magazynowej na bazie powierzchni magazynowo-logistycznej firmy Maierl. „Zapewne przez kolejnych 30 lat” – uśmiecha się Möhring.

Więcej informacji o korzyściach i funkcjach giełdy magazynowej znajduje się w naszym Informacja serwisowa.

Do góry