Jak Quehenberger automatyzuje procesy transportowe dzięki interfejsom
Wyzwania firmy Quehenberger: transparentność zleceń transportowych
Głównym zadaniem Quehenberger Logistics jest optymalne i zyskowne wykorzystanie własnych 250 pojazdów i ogromnych przestrzeni magazynowych 520.000 metrów kwadratowych. Ponadto, do realizacji tego zadania potrzebne są uproszczone, zautomatyzowane procesy. W końcu zachowanie przejrzystości we wszystkich procesach jest ważne. Do tej pory był czasochłonny maraton e-mailowy pomiędzy Quehenberger Logistics jako klientem a odpowiednim kontrahentem. Kolejnym pytaniem, które dotyczy Quehenberger i wielu innych firm, jest: Gdzie znajduje się towar i kiedy zostanie dostarczony?
Wyzwania
- Brak informacji trackingowych sprawia, że status dostaw jest niejasny
Mnogość różnych systemów prowadzi do podwójnego wprowadzania danych, a co za tym idzie do powstawania błędów
Rezultat
- Automatyczne aktualizacje statusu przesyłki dla wszystkich zaangażowanych stron dzięki Monitoringowi Przesyłek Live
- Interfejsy (API) dbają o efektywność i minimalizują ryzyko występowania błędów
Rozwiązanie firmy TIMOCOM: Cyfrowa Giełda Transportowa, zautomatyzowane zlecenia transportowe i tracking w czasie rzeczywistym
W Quehenberger Logistics GmbH wysyłka zleceń jest teraz obsługiwana przez interfejs (API) Zlecenia Transportowe., który jest również zintegrowany z TMS translogica. W pełni cyfrowo i prawnie wiążąco dokonuje on także wysyłki wymaganych przez obie strony dokumentów, np. do przewozu towarów niebezpiecznych, a także umożliwia bezpośrednie przyjęcie zlecenia. Interfejs automatycznie dokumentuje wszystkie zmiany statusu. Ponadto archiwizuje on również ważne dane. Quehenberger Logistics robi w tym względzie ważny krok w kierunku swoich kontrahentów: wcześniej dane z załączników e-mailowych musiały być ręcznie przekazywane przez kontrahentów do odpowiednich TMS-ów. Dzięki automatyzacji przy pomocy interfejsów nie jest to już konieczne, a Quehenberger Logistics znacznie odciąża wewnętrzne procesy partnerów biznesowych.
Również interfejs (API) Tracking stanowi skuteczne rozwiązanie. Przesyła on zleceniodawcy aktualne dane GPS udostępnionego do trackingu pojazdu w czasie rzeczywistym. Zebrane informacje od 299 wspólnych dostawców usług telematycznych są wyświetlane użytkownikom w ich znanym interfejsie użytkownika. Co więcej, w oprogramowaniu do planowania użytkownicy mogą również porównać dane GPS dostarczone przez firmę translogica z ustalonym czasem dostawy. Następnym krokiem jest możliwość wykorzystania tego oprogramowania do określania ETA. To duża zaleta, jeśli chodzi o bezpieczeństwo planowania.
O Quehenberger Logistics GmbH
Działająca na arenie międzynarodowej firma z siedzibą w Straßwalchen niedaleko Salzburga zatrudnia około 4600 pracowników i koncentruje się głównie na Europie Środkowej i Wschodniej. Dzięki sieci własnych centrów magazynowych w 15 krajach, firma oferuje wysokowydajną infrastrukturę i współpracuje z szeroką gamą międzynarodowych partnerów w 88 lokalizacjach. Klienci korzystają z kompleksowych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw dla rynków handlu detalicznego, mody, motoryzacji i FMCG/żywności/napojów. Quehenberger Logistics jest działającym na arenie międzynarodowej dostawcą kompleksowych usług logistycznych o rocznych obrotach przekraczających 500 milionów euro.