Mega Pol Trans
Mega Pol Trans stawia na Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM
Wykonane transporty, otwarte rachunki
Eliza Wyrwich pracuje w księgowości i zarazem w dziale zajmującym się zadłużeniami w firmie "Mega Pol Trans" w Pile. "Tam gdzie chodzi o pieniądze, nigdy nie jest nudno. Emocji jest aż w nadmiarze. Po zrealizowaniu usługi transportowej wychodzimy z założenia, że po dostarczeniu towaru, płatność również powinna dotrzeć w ustalonym terminie, który i tak jest bardzo długi. Nie jest to jednak regułą", mówi Wyrwich. Brak wpływu płatności stanowi dla firm transportowych duży problem, ponieważ: bieżące koszty są bardzo wysokie i kilka takich przypadków, może w skrajnym przypadku doprowadzić do finansowych strat a w konsekwencji również do bankructwa. "Czy jest warto ściągnąć dług na drodze postępowania sądowego, trzeba to za każdym razem gruntownie rozpatrzyć: nie kosztuje to mało i często trwa bardzo długo. Dbamy o kontakt z naszymi klientami, ale nikt nie pracuje charytatywnie i każdy oczekuje płatności za wykonaną pracę. W pierwszej kolejności kontaktujemy się telefonicznie i prosimy za pomocą e-mail o uregulowanie płatności. Jeśli to nie pomoże, a dług jest bezsporny, to zwracamy się do Międzynarodowego Inkaso TIMOCOM. "Mamy duże doświadczenie przy współpracy z TIMOCOM, ponieważ są miesiące, w których przekazujemy nawet kilka zleceń inkaso do TIMOCOM. Cenimy ten serwis, bo jego skuteczność oscyluje w granicach 86%." "Poza tym jest to czysta matematyka: jeśli kwota jest wysoka i można załatwić sprawę pozasądowo, to korzystniej jest wybrać tę możliwość. Oszczędzamy w ten sposób czas i pieniądze. Jeśli suma jest niewielka, to tym bardziej jest w naszym interesie aby nie tworzyć dodatkowych kosztów. Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM nie jest drogie, stanowi więc optymalny sposób, aby zwindykować należność albo uzyskać informację na temat tego, czy w ogóle istnieje szansa na odzyskanie należnej kwoty" – mówi Wyrwich.
Owocna współpraca z TIMOCOM
Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM, prowadzone przez prawnika Alexandra Oebela, rozpoczyna działanie, kiedy zostanie przekroczony termin płatności, a wszystkie inne metody odzyskania należności przez klienta zawiodą. Team Inkaso utrzymuje bliski kontakt z wierzycielem, tak aby ten mógł bezpośrednio widzieć postępy w danej sprawie. Szybka reakcja, dostęp do dużej bazy informacji i doświadczenie Międzynarodowego Inkaso TIMOCOM pozwalają na bezzwłoczne ściągniecie należności lub wybranie najlepszej metody postępowania, jeśli ten sposób okaże się bezskuteczny. "To bardzo ważne, ponieważ zarządzanie wierzytelnościami jest znaczącą częścią działalności przedsiębiorstwa. Nie warto zostawiać to samemu sobie. Cena tej niedbałości może być bardzo wysoka", twierdzi Wyrwich.
Konsekwencje dla opieszałych płatników
Efektywność Międzynarodowego Inkaso TIMOCOM polega na prostym mechanizmie: jeśli dłużnik pomimo upomnień od kontrahenta i starań ze strony TIMOCOM nie ureguluje płatności, to traci dostęp do platformy TIMOCOM. To forma ochrony interesów ponad 135.000 użytkowników. TIMOCOM przywiązuje dużą wagę do uczciwości i rzetelności w interesach. Dla nieuczciwego przedsiębiorcy być może jest to bardzo bolesne, ale dla wymaganego zachowania na platformie transportowej jest to niezbędny środek działania. W efekcie ta konsekwencja pozwala utrzymać wysokie standardy Systemu TIMOCOM.
Platforma transportowa posiada międzynarodowy charakter. Dla Pani Wyrwich bardzo istotny jest fakt, że mniej miłe sprawy załatwiane są przez fachowców – w ich ojczystym języku i bez konieczności zatrudniania zagranicznego prawnika. "Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM jest jak dodatkowy dział w firmie Mega Trans Pol, który zajmuje się tym, aby sprawy toczyły się jak należy" – wyjaśnia. Pani Wyrwich kończy pracę ok. godziny 16, jednakże ma głowę przepełnioną rzeczami, które muszą zostać jeszcze zrobione jak i również planem działania na jutro – mawia się, że transport nigdy nie śpi. Dzięki Międzynarodowemu Inkaso TIMOCOM ma jeden problem mniej.