IBIS Backwaren redukuje ryzyko w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Wyzwanie IBIS Backwaren: znalezienie niezawodnych partnerów do przewozu wypieków w odpowiednim czasie, w całej Europie.
Szczególnym wyzwaniem dla firmy IBIS Backwaren jest zarządzanie zamówieniami, zwłaszcza jeśli chodzi o terminowe i niezawodne pozyskiwanie nowych usługodawców logistycznych. Są oni potrzebni do transportu gotowych produktów do głównych klientów i partnerów handlowych. Partnerzy logistyczni muszą posiadać certyfikat HACCP, a najlepiej także IFS i pracować w sposób zrównoważony. IBIS Backwaren jest przekonana, że jakość niektórych specjałów piekarniczych można zagwarantować tylko wtedy, gdy są one produkowane w kraju pochodzenia. To właśnie tam wiedza na temat pieczenia jest najwyższa i dostępne są najbardziej autentyczne składniki. To z kolei oznacza konieczność ciągłego poszukiwania nowych i dostosowanych do potrzeb dostawców usług transportowych w całej Europie.
Andrea Schumm
Dyrektor Handlowa w IBIS Backwaren
Wyzwania
- znajdowanie godnych zaufania, nowych partnerów logistycznych (spedytorów, przewoźników)
- wymóg przedstawienia przez partnerów koncepcji i certyfikatów HACCP
- konieczność utworzenia ogólnoeuropejskiej sieci dostawców usług.
Rezultat
- szybkie znajdowanie wykwalifikowanych i sprawdzonych usługodawców transportowych
- zakontraktowanie długoterminowej współpracy za pośrednictwem "Przetargów"
- bilansowanie dodatkowych potrzeb transportowych w szczytach sezonowych za pomocą „Zleceń Transportowych".
Rozwiązanie od TIMOCOM: indywidualne przypisywanie krótkoterminowych frachtów, zwiększanie elastyczności i minimalizowanie ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Także krótkoterminowe ładunki mogą być z powodzeniem przydzielane poprzez "Frachty" na Giełdzie Transportowej w TIMOCOM Marketplace. IBIS aktywnie kontaktuje się również z przewoźnikami. Za pośrednictwem aplikacji "Przestrzeń ładunkowa" firma szybko znajduje odpowiednich dostawców z wolną przestrzenią ładunkową. Dzięki temu jest w stanie samodzielnie zrekompensować wąskie gardła na rynku transportowym. Oprócz radzenia sobie z sezonowymi pikami, IBIS Backwaren chroni się również przed ryzykiem związanym z zarządzaniem łańcuchem dostaw. W rezultacie firma jest bardziej niezależna i elastyczna, jeśli chodzi o logistykę i może samodzielnie reagować na wąskie gardła lub nadwyżki. I to bez angażowania dużych dodatkowych mocy produkcyjnych. Większy wybór odpowiednich partnerów w łańcuchu dostaw prowadzi do większej niezależności na rynku transportowym - i jest ważną częścią proaktywnego zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw.

O IBIS Backwaren
W siedzibie IBIS w Aachen pracownicy sprzedają każdego roku do 42.000 ton wypieków, takich jak chleb i ciastka na całą Europę. Od momentu założenia firmy w 1990 roku, jest ona silnie związana z Francją i jej kulturą pieczenia. Dlatego "odkrywczy piekarze" z Aachen oferują bardzo poszukiwaną gamę francuskich specjałów i przysmaków - z oryginalnymi francuskimi składnikami. Swoim klientom IBIS Backwaren oferuje również specjały z innych regionów Europy. Na przykład organiczny Finn Brød oparty na oryginalnej skandynawskiej recepturze organicznej lub hiszpański chleb wiejski IBIS. Z różnych zakładów produkcyjnych, tak różnorodnych jak gama produktów IBIS, wypieki są dostarczane na terenie całych Niemiec i do 17 krajów europejskich.