skip navigation

Większe tempo przy cyfrowej realizacji zleceń

W jaki sposób firma Dittrich Eiltransporte czerpie korzyści z Systemu TIMOCOM

Success Story Dittrich Eiltransporte & TIMOCOM

Erkrath / Obermichelbach, 18.04.2019 – określenie "Eiltransporte", które występuje w nazwie firmy a w wolnym tłumaczeniu oznacza transport ekspresowy, jest celem firmy. Wyjaśniając: jest tu zespół, który działa szybko, elastycznie i indywidualnie. "Firma Dittrich Eiltransporte nie jest może największą tego typu – ale z pewnością jedną z bardziej dopasowujących się do potrzeb klientów", mówią o sobie mieszkańcy Obermichelbacher. A System Smart Logistics TIMOCOM jest tam, gdzie spotykają się szybkość, serwis i pragmatyczne rozwiązania dla klientów.

"Oszczędzamy od 60 do nawet 70 procent czasu podczas przydzielania zleceń"

Dittrich, który jest klientem TIMOCOM, przez ostatnie 10 lat nadzorował ponad 1.000 zleceń transportowych, dzięki cyfrowemu systemowi – bez faksu, bez telefonu, bez papierowych dokumentów. W codziennej pracy Dittrich wykorzystuje TIMOCOM jako System do przydzielania frachtów przewoźnikom. Dodatkowo firma korzysta z oprogramowania firmy Lavid. Służy ono do rejestrowania zleceń transportowych własnych klientów, a po ich przydzieleniu dodawane są tylko dane kierowcy.

Przed korzystaniem z oprogramowania do cyfrowej realizacji zleceń od TIMOCOM, zlecenie transportowe wysyłane było do zewnętrznych przewoźników poprzez system Lavid. Dzięki zintegrowanej z Systemem giełdzie transportowej i realizacji zleceń ich wysyłka jest znacznie szybsza. "Oszczędzamy od 60 do nawet 70 procent czasu podczas przydzielania zleceń", mówi Oliver Stiller, dysponent i dyrektor zarządzający firmy Dittrich. "Zlecenie transportowe realizujemy wypełniając jeden formularz. W ten sposób wszystko jest od razu dostępne online. Znów mamy więcej czasu, by dbać o indywidualne rozwiązania dla naszych klientów", relacjonuje Stiller.

Dittrich Eiltransporte GmbH

Thomas Dittrich utworzył firmę w 1994 roku dysponując 4 pojazdami. Dziś jego baza klientów jest międzynarodowa. Firma ma dobrą pozycję na rynku globalnym. Ponad 230 pojazdów, 25 pracowników i 65 podwykonawców. Wszystko to sprawia, że przesyłki w których istotny jest czas, zostają dostarczane bezpiecznie i szybko.

W ramach TIMOCOM Challenge firma zajęła drugie miejsce wśród najaktywniejszych klientów i tym samym wygrała osobisty coaching w Obermichelbach. Przy tej okazji stało się jasne, w jaki sposób zlecenie transportowe jest opracowywane przez kilka osób i jak można wykorzystać zapytanie o transport zamiast wiadomości e-mail. Ta możliwość wprawdzie była znana firmie Dittrich, jednak do tej pory z niej nie korzystano. Teraz będzie ona sprawdzana z niektórymi przewoźnikami, w celu określenia wartości dodanych w praktyce. Update Pool TIMOCOM jest szczególnie polecany nowo zatrudnionym, którzy dopiero wzmocnili zespół dysponentów. Również pozostali pracownicy korzystają z tutoriali by się samodzielnie dokształcać.

Troje dyspozytorów miało jeszcze jedno zadanie dla ekspertów IT z Erkrath. Życzyli sobie, żeby TIMOCOM wysyłał odbiorcy zlecenia transportowego e-mail. "Niektórzy zleceniobiorcy nie znają jeszcze cyfrowej realizacji zleceń i dlatego nie wiedzą, gdzie dokładnie znaleźć zlecenie transportowe", mówi jeden z uczestników. Wiadomość e-mail zawiera następnie link, który prowadzi zleceniobiorcę bezpośrednio do zlecenia transportowego w Systemie Smart Logistics TIMOCOM.

Historia firmy: sukces od lat

Przed prawie 25 laty Thomas Dittrich utworzył firmę w Fürth – z czterema pojazdami. Dziś jego baza klientów jest międzynarodowa. Firma ma dobrą pozycję na rynku globalnym. Ponad 230 pojazdów, 25 pracowników i 65 podwykonawców. Wszystko to sprawia, że przesyłki w których istotny jest czas, zostają dostarczane bezpiecznie i szybko: niezależnie od tego, czy towary wymagają ochrony osobistej w ramach On Board Curier, czy muszą pokonać jedynie krótkie dystanse.

Więcej informacji o Dittrich znajduje się na stronie eiltransporte-dittrich.de.

Do góry