Większe tempo przy cyfrowej realizacji zleceń
W jaki sposób firma Dittrich Eiltransporte czerpie korzyści z Systemu TIMOCOM
"Oszczędzamy od 60 do nawet 70 procent czasu podczas przydzielania zleceń"
Dittrich, który jest klientem TIMOCOM, przez ostatnie 10 lat nadzorował ponad 1.000 zleceń transportowych, dzięki cyfrowemu systemowi – bez faksu, bez telefonu, bez papierowych dokumentów. W codziennej pracy Dittrich wykorzystuje TIMOCOM jako System do przydzielania frachtów przewoźnikom. Dodatkowo firma korzysta z oprogramowania firmy Lavid. Służy ono do rejestrowania zleceń transportowych własnych klientów, a po ich przydzieleniu dodawane są tylko dane kierowcy.
Przed korzystaniem z oprogramowania do cyfrowej realizacji zleceń od TIMOCOM, zlecenie transportowe wysyłane było do zewnętrznych przewoźników poprzez system Lavid. Dzięki zintegrowanej z Systemem giełdzie transportowej i realizacji zleceń ich wysyłka jest znacznie szybsza. "Oszczędzamy od 60 do nawet 70 procent czasu podczas przydzielania zleceń", mówi Oliver Stiller, dysponent i dyrektor zarządzający firmy Dittrich. "Zlecenie transportowe realizujemy wypełniając jeden formularz. W ten sposób wszystko jest od razu dostępne online. Znów mamy więcej czasu, by dbać o indywidualne rozwiązania dla naszych klientów", relacjonuje Stiller.
Dittrich Eiltransporte GmbH
Thomas Dittrich utworzył firmę w 1994 roku dysponując 4 pojazdami. Dziś jego baza klientów jest międzynarodowa. Firma ma dobrą pozycję na rynku globalnym. Ponad 230 pojazdów, 25 pracowników i 65 podwykonawców. Wszystko to sprawia, że przesyłki w których istotny jest czas, zostają dostarczane bezpiecznie i szybko.
W ramach TIMOCOM Challenge firma zajęła drugie miejsce wśród najaktywniejszych klientów i tym samym wygrała osobisty coaching w Obermichelbach. Przy tej okazji stało się jasne, w jaki sposób zlecenie transportowe jest opracowywane przez kilka osób i jak można wykorzystać zapytanie o transport zamiast wiadomości e-mail. Ta możliwość wprawdzie była znana firmie Dittrich, jednak do tej pory z niej nie korzystano. Teraz będzie ona sprawdzana z niektórymi przewoźnikami, w celu określenia wartości dodanych w praktyce. Update Pool TIMOCOM jest szczególnie polecany nowo zatrudnionym, którzy dopiero wzmocnili zespół dysponentów. Również pozostali pracownicy korzystają z tutoriali by się samodzielnie dokształcać.
Troje dyspozytorów miało jeszcze jedno zadanie dla ekspertów IT z Erkrath. Życzyli sobie, żeby TIMOCOM wysyłał odbiorcy zlecenia transportowego e-mail. "Niektórzy zleceniobiorcy nie znają jeszcze cyfrowej realizacji zleceń i dlatego nie wiedzą, gdzie dokładnie znaleźć zlecenie transportowe", mówi jeden z uczestników. Wiadomość e-mail zawiera następnie link, który prowadzi zleceniobiorcę bezpośrednio do zlecenia transportowego w Systemie Smart Logistics TIMOCOM.
Historia firmy: sukces od lat
Przed prawie 25 laty Thomas Dittrich utworzył firmę w Fürth – z czterema pojazdami. Dziś jego baza klientów jest międzynarodowa. Firma ma dobrą pozycję na rynku globalnym. Ponad 230 pojazdów, 25 pracowników i 65 podwykonawców. Wszystko to sprawia, że przesyłki w których istotny jest czas, zostają dostarczane bezpiecznie i szybko: niezależnie od tego, czy towary wymagają ochrony osobistej w ramach On Board Curier, czy muszą pokonać jedynie krótkie dystanse.
Więcej informacji o Dittrich znajduje się na stronie eiltransporte-dittrich.de.