07.01.2020

Przepis na skuteczną i bezpieczną spedycję

Jak FreeGo Logistic radzi sobie z „gaszeniem pożarów” w transporcie?

(2)

Grudzień jest bardzo intensywnym czasem dla wielu sektorów gospodarki. Zakupowe szaleństwo związane z wyborem gwiazdkowych prezentów powoduje, że m.in. przedsiębiorcy trudniący się handlem i transportem muszą się zmierzyć ze wzmożonym ruchem. Wie o tym dobrze Hanna Cwojdzińska, komandytariusz spółki logistycznej FreeGo Logistic, zajmującej się importem, eksportem, kabotażem oraz transportem krajowym. Przekonuje, że doświadczony spedytor potrafi radzić sobie w trudnych sytuacjach i na bieżąco „gasić pożary”. Pomaga w tym kilka filarów, na których FreeGo Logistic konsekwentnie opiera swoją markę. Należą do nich: dbałość o bezpieczeństwo, odpowiedzialność, wszechstronność i efektywne zarządzanie czasem.

„Wyszukiwanie powinno być intuicyjne, a korzystanie z systemu bezproblemowe. Szybkość, intuicyjność i łatwość obsługi to w naszej branży priorytet” – Hanna Cwojdzińska, FreeGo Logistic Sp. z o.o. Sp. k.

Jak sprawdzić przewoźnika przed zleceniem ładunku?FreeGo Logistic działa w Polsce od 2011 roku. Posiadane doświadczenie, wiedza i znajomość branży sprawiają, że zarząd spółki jest świadomy wielu rodzajów ryzyka spotykanego w codziennej pracy – a co najważniejsze, dzięki wprowadzonym systemom zarządzania oraz elementom filozofii Kaizen skutecznie je minimalizuje.
- Nie wszystkim zainteresowanym zlecamy przewóz – tłumaczy Hanna Cwojdzińska – dokonujemy wewnętrznej weryfikacji przewoźników. Sprawdzamy nie tylko samo posiadanie licencji, certyfikatów, ale także bardzo dokładnie ubezpieczenie OCP – jego zakres, wysokość składki i sposób jej opłacania. Na przykład rozkładanie płatności składki ubezpieczeniowej na raty po 400 zł zwykle nie świadczy dobrze o kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Porównujemy także dane awizacyjne z informacjami zawartymi w OCP, gdyż niestety zdarza się, że przewoźnik oferuje nam przewóz pojazdem, który nie został zgłoszony do ubezpieczenia. Jeżeli więc firma nie spełni naszych wymogów dotyczących bezpieczeństwa, nie podejmujemy z nią współpracy.
Surowe kryteria weryfikacji dotyczą także pracowników. FreeGo Logistic nie zatrudnia osób z przypadku. Wszyscy kandydaci muszą przejść szkolenie i wewnętrzny test. Co ważne, takie podejście do rekrutacji jest znane klientom firmy i bardzo przez nich cenione.
- Sumienna i wieloaspektowa dbałość o bezpieczeństwo jest naszą przewagą konkurencyjną – zapewnia Hanna Cwojdzińska.
Wspomniane bezpieczeństwo zależy od wielu czynników. Działając online w spedycji na rynku międzynarodowym, ogromną rolę przywiązuje się do doboru rozwiązań cyfrowych, zapewniających przejrzystość informacji i możliwość szybkiej weryfikacji firmy poprzez sprawdzenie jej dokumentów:
- Dzięki możliwości załączenia wszystkich potrzebnych dokumentów w profilach firm nie musimy dodatkowo prosić kontrahentów o dosyłanie dokumentacji, ponieważ wszystko jest w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić czas tak cenny w naszej pracy. Poza tym TIMOCOM tak samo jak my przywiązuje dużą wagę do weryfikacji, dzięki czemu możemy współpracować z już sprawdzonymi przewoźnikami.
W tej branży śpi się z telefonem w ręku
- Praca w logistyce, w transporcie, to  praca przez całą dobę – przyznaje Hanna Cwojdzińska – cały czas trzeba być online.  Kompleksowa obsługa klienta to wzięcie odpowiedzialności za ładunek od załadunku do rozładunku towaru – dodaje.
Czas jest w tym sektorze pojęciem, którego nie wolno lekceważyć. Z tego względu istotne jest umiejętne wykorzystywanie czasu i zarządzanie nim. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy szukają narzędzi, które im to ułatwią. Dlatego FreeGo Logistic docenia zmiany, które zaszły w Systemie Smart Logistic, w szczególności nową, bardziej czytelną stronę startową:
- Jeżeli czegoś szukam lub potrzebuję, to wyszukiwanie powinno być intuicyjne, a korzystanie z systemu bezproblemowe – przekonuje przedstawicielka FreeGo Logistic - w codziennej pracy prostota Systemu TIMOCOM wygrywa ze spotykanym często przesadnym skomplikowaniem rozwiązań IT. Szybkość, intuicyjność i łatwość obsługi to w naszej branży priorytet – zaznacza.
Praca w TSL polega na ciągłym gaszeniu pożarów
Okres okołoświąteczny sprzyja powstawaniu sytuacji kryzysowych. Dochodzi tu bowiem do swoistego konfliktu interesów: po jednej z jego stron znajduje się klient, któremu zależy na pilnym dostarczeniu ładunku, a po drugiej kierowca, który chciałby wrócić do domu  i spędzić święta z najbliższymi. TIMOCOM pozwala łączyć obie te potrzeby. Zapewnia szybkie znalezienie towaru „po kodzie”, dzięki czemu samochód nie musi stać ani wracać z zagranicy „na pusto”, jednocześnie dostarczając rozwiązania zleceniodawcy, który potrzebuje transportu na ostatnią chwilę.
Współpraca nie tylko od święta
Pożądaną przeciwwagę dla dynamicznego rynku spedycyjnego stanowią stałość i pewność rozwiązań. Żeby logistyk mógł odpowiednio szybko zareagować na trudności związane z łańcuchem dostaw, musi wykazywać się świetną organizacją pracy i mieć wypracowane schematy postępowania, w których budowaniu niezastąpione są doświadczenie oraz polityka firmy logistycznej. Ogromne znaczenie ma też oparta na zaufaniu współpraca na  płaszczyznach:
• wewnętrznej - wśród współpracowników;
• zewnętrznej -  w sektorze B2B.
Branża TSL podlega ciągłym transformacjom, tym bardziej, że jej pracę regulują często zmieniane przepisy, zaś jej rozwój zależy od wielu czynników – choćby gospodarczych i demograficznych. W tych niełatwych warunkach przewagę konkurencyjną firmie – nie tylko w gorącym okresie świątecznym – zapewnia umiejętność sprawnego znajdowania rozwiązań napotkanych wyzwań dnia codziennego.

Pobierz informację prasową
Do góry