Barometr transportowy TimoCom zanotował najwyższą w historii ilość frachtów

Extremalnie wysoka pula frachtów w II kwartale

Udostępnij na ...
03.08.2017

Barometr transportowy odnotował w minionym, drugim kwartale stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 70:30. Nadzwyczajnie wysoki udział frachtów utrzymywał się konsekwentnie przez wszystkie 3 wiosenne miesiące. Jakie były przyczyny tak silnego wzrostu na europejskim rynku transportowym?

Po niezwykle aktywnym początku roku TimoCom, dostawca największej platformy transportowej w Europie, odnotował dla II kwartału br. najwyższy udział frachtów w historii barometru transportowego. Według Federalnego Urzędu Statystycznego, Niemcy exportowały tylko w maju o 14,1% więcej niż rok temu w tym samym okresie. Ten dynamiczny rozwój był odpowiedzialny za znaczny wzrost udziału frachtów i spowodował że w Europie było ogromne zapotrzebowanie na wolne przestrzenie ładunkowe.

Transport i logistyka w wysokiej koniunkturze gospodarczej
W kwietniu wskazówka barometru transportowego przekroczyła teoretyczny poziom optymalny wskazując wartość 68%. Zwiększona konsumpcja w czasie Świąt Wielkiej Nocy i feri świątecznych od lat powoduje wzrost popytu. Ze względu na gospodarcze wyniki duża ilość zleceniodawców w Europie szuka odpowiednich przestrzeni ładunkowych.

Z powodu dni świątecznych skondensowały się tygodnie i tym samym również ilość transportowanych frachtów. W ten sposób udział frachtów w stosunku do wolnych przestrzeni ładunkowych wyniósł 70:30. Decydujący był jednak gospodarczy rekord w eksporcie w Niemczech.  "To co na pierwszy rzut oka brzmi pozytywnie dla spedytorów i przewoźników jest dla gospodarczego rozwoju na dłuższą metę raczej negatywne. Jeśli ten trend miałby się umocnić a przedsiębiorstwa nie mogłyby dostarczać klientom tylu towarów ilu potrzeba, wówczas impuls ożywienia zostałby bardzo szybko zahamowany", ostrzega Gunnar Gburek, Company Spokesman firmy TimoCom.

Lipiec w którym udział frachtów osiągnął 71% był najbogatszym w ładunki miesiącem w historii barometru transportowego. Według barometru koniunktury Niemieckiego Instytutu Gospodarczego, wskaźnik wyniósł 104 punkty, a więc dobrze powyżej 100-punktowego rekordu. Barometr koniunktury sygnalizuje tym samym silne wzmocnienie niemieckiej gospodarki.

Prognoza na III kwartał - bogactwo frachtów
W Niemczech wszyscy mają nadzieję, że gospodarka nadal pozostanie na wysokim poziomie produkcji i handlu. W tym celu jednak muszą być dostępne odpowiednie usługi transportowe. Zauważył to minister transportu i rozpoczął rozbudowę infrastruktury. "To właściwa droga, choć liczne place budowy początkowo wydłużą czas transportu a tym samym czas pracy. Ponadto nowe uregulowania dotyczące weekendowego okresu odpoczynku są bardziej szkodliwe niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Jeśli kierowca nie może odbyć dłuższej przerwy w swoim pojeździe, wtedy zwłaszcza zagraniczni kierowcy starają się wrócić na weekend do domu i wraz z poniedziałkiem są do dyspozycji dopiero ze znacznym opóźnieniem", mówi Gburek.

TimoCom wychodzi z założenia, że nie widać na horyzoncie możliwości zrównoważonego stosunku udziału frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych, zatem także w następnym kwartale pierwszy z tych parametrów ponownie będzie znacząco przeważał.

Do góry

Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam. Dowiedz się więcej