Wystawiaj i otrzymuj oceny za zlecenia transportowe

Dzięki Systemowi Ocen w TIMOCOM Marketplace zleceniodawcy i zleceniobiorcy mogą się wzajemnie oceniać po realizacji zleceń i wspólnie tworzyć wiarygodny ranking firm transportowych, spedycyjnych, produkcyjnych i handlowych.

Jesteś załadowcą i zlecasz ładunki?

Twoje korzyści:

  • Większe bezpieczeństwo: pozytywne oceny kontrahentów za komunikację, dbałość o towar i punktualność dadzą Ci pewność, że Twój ładunek jest w dobrych rękach.
  • Skuteczna reklama: pozytywne oceny oznaczają, że Twoja firma jest preferowana jako zleceniodawca przez firmy transportowe.
  • Oszczędność czasu: na podstawie ocen innych użytkowników Marketplace szybciej znajdziesz najlepszego partnera biznesowego.

Jesteś przewoźnikiem i szukasz ładunków?

Twoje korzyści:

  • Większe bezpieczeństwo: oceny w zakresie dotrzymywania terminów płatności, uczciwości i komunikacji ułatwią Ci wybór partnera biznesowego.
  • Przewaga konkurencyjna: pozytywne opinie wzmacniają Twoją pozycję w rankingu firm transportowych.
  • Oszczędność czasu: dzięki transparentnym ocenom w jednym miejscu znajdziesz wiarygodne opinie o potencjalnych kontrahentach.

Jak działa System Ocen na Giełdzie Transportowej TIMOCOM?

Wystawiaj oceny za zrealizowane zlecenia transportowe

Gdy tylko data rozładunku zostanie osiągnięta, partnerzy biznesowi otrzymują powiadomienie o tym, że mogą się nawzajem ocenić (zgodnie z powszechną, 5-gwiazdkową skalą). W celu zachowania transparentności zlecenia muszą być przetwarzane poprzez aplikację Zlecenia Transportowe. W szczegółach zlecenia transportowego można dokonać oceny i obejrzeć własną.

Zrzut ekranu z Systemu Smart Logistics firmy TIMOCOM do oceniania zleceń transportowych
Zrzut ekranu z Systemu Smart Logistics firmy TIMOCOM przedstawiający kategorie ocen

Oceniaj różne obszary współpracy

Zleceniodawca może ocenić komunikację z partnerem umowy, punktualność załadunku i rozładunku, dbałość o towar i dokumentację.

Zleceniobiorca oprócz komunikacji ocenia również uczciwość i transparentność uzgodnień umownych oraz terminowość płatności.

Sprawdzaj ogólną ocenę w Profilach Firm

W profilu firmy wyświetlana jest ogólna ocena będąca wypadkową not uzyskanych od zleceniodawców i zleceniobiorców w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo w zakładce "Oceny" można zobaczyć średnią z poszczególnych kategorii.

Zrzut ekranu z Systemu Smart Logistics firmy TIMOCOM przedstawiający widoczność ocen w profilu firmy

Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji: 

Pytania (FAQ)

System ocen firmy TIMOCOM bazuje na transakcjach, to znaczy firmy są oceniane na podstawie konkretnych zleceń.

Zleceniobiorcy i zleceniodawcy mogą się wzajemnie oceniać w momencie, gdy zawarli między sobą umowę transportową poprzez TIMOCOM Marketplace. Daje to pewność, że obaj partnerzy umowy rzeczywiście wspólnie zrealizowali zlecenie.

Zleceniobiorcę można oceniać w następujących kategoriach:

  • Komunikacja
  • Punktualność załadunku i rozładunku
  • Dbałość o towar
  • Dbałość o dokumenty


Zleceniodawcę można oceniać w następujących kategoriach:

  • Komunikacja
  • Uczciwość i transparentność uzgodnień umownych
  • Płatności


Każda kategoria jest w równym stopniu uwzględniana w ocenie ogólnej. Elementy, które nie zostały ocenione, nie są uwzględniane w obliczeniach.

Nie, nie ma możliwości skomentowania oceny. Podział na kategorie umożliwia szczegółową ocenę, dzięki czemu nie ma konieczności dodawania komentarzy. Komentarze nie są zatwierdzane przez TIMOCOM, dlatego istnieje ryzyko, że publikowane będą treści będą miały charakter nieprawdziwy lub obraźliwy, a w najgorszym przypadku mogą mieć wpływ na działalność przedsiębiorstwa.

Należy upewnić się, że zleceniobiorca i zleceniodawca rzeczywiście wspólnie zrealizowali zlecenie, aby zapobiec ewentualnej manipulacji.

Ocena firmy w kontekście danego zlecenia transportowego jest możliwa, kiedy tylko osiągnięta została data rozładunku.

Nie. Oceniane mogą być tylko zlecenia transportowe, które zostały zrealizowane po wprowadzeniu systemu ocen.

Ocena firmy jest obliczana na podstawie średniej z not, które kontrahent otrzymał jako zleceniobiorca i jako zleceniodawca.

W ocenach zleceniodawcy lub zleceniobiorcy uwzględnione są wszystkie oceny transakcji (zleceń transportowych) z ostatnich 12 miesięcy.

Ogólna ocena firmy staje się widoczna po otrzymaniu 3 ocen od zleceniobiorców i/lub zleceniodawców.

Gdy tylko ocena jest możliwa, pojawia się powiadomienie w TIMOCOM Marketplace (symbol dzwonka) oraz wysyłany jest e-mail do osób kontaktowych wskazanych w zleceniu. Jeżeli w zleceniu nie ma przypisanej osoby kontaktowej, wszyscy użytkownicy danej firmy otrzymają powiadomienia (symbol dzwonka) oraz e-mail (warunek konieczny: zgoda na otrzymywanie powiadomień poprzez e-mail). Wymienionymi kanałami zostanie również wysłane jednorazowe przypomnienie.

Ocena może być zmieniona przed upływem terminu jej wystawienia - pod warunkiem, że została jedynie zapisana, a nie przesłana.

Istnieje możliwość wysłania kontrahentowi jednorazowej prośby o korektę oceny. Można ją przesłać bezpośrednio w TIMOCOM Marketplace poprzez szczegółowy widok zlecenia transportowego ("Ocena"). Zalecamy osobisty kontakt z partnerem umowy w celu bezpośredniego wyjaśnienia spornych kwestii.

Bezpośrednio po publikacji każda ocena jest wliczana do ogólnej oceny firmy, nawet jeżeli została wysłana prośba o korektę. W przypadku dokonania korekty, ogólna ocena zostaje automatycznie uaktualniona.

Odpowiedź na prośbę o korektę oceny musi nastąpić w ciągu 7 dni.

Jako neutralny dostawca, TIMOCOM nie może korygować ani usuwać ocen. Zalecamy osobisty kontakt z partnerem umowy w celu bezpośredniego wyjaśnienia spornych kwestii, a w razie potrzeby skorzystanie z możliwości wysłania prośby o korektę.

W zestawieniu zleceń transportowych można skorzystać z filtra aby odnaleźć firmy oczekujące na ocenę.

Ponadto liczba oczekujących ocen jest wyświetlana w kafelku "Oceny" na stronie startowej Marketplace. Kliknięcie w niego spowoduje bezpośrednie przekierowanie do nieocenionych zleceń.

System ocen firmy TIMOCOM bazuje na transakcjach, to znaczy firmy są oceniane na podstawie konkretnych zleceń. Oznacza to, że wzajemnie mogą ocenić się tylko firmy, które rzeczywiście zrealizowały zlecenie transportowe poprzez TIMOCOM Marketplace.

To znacznie utrudnia manipulowanie ocenami, ponieważ np. konkurenci nie mogą oceniać się nawzajem bez zrealizowania zlecenia.

W przypadku wypowiedzenia - ocena przepada. Nawet jeśli w późniejszym czasie firma ponownie zostanie klientem, ocena nie może zostać przywrócona.

W przypadku blokady ocena firmy pozostaje i po odblokowaniu jest ponownie widoczna w Marketplace dla wszystkich Użytkowników.

Jeśli umowa zostaje zawieszona (nie wypowiedziana), oceny zostają zachowane. Jednakże do ogólnej oceny firmy wliczają się tylko noty z ostatnich 12 miesięcy. W związku z tym starsze oceny nie będą brane pod uwagę po wznowieniu umowy. Oznacza to, że ogólna ocena firmy może ulec zmianie.

Do góry