Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM: Twój partner w zarządzaniu należnościami
Co zrobić, jeśli mój zleceniodawca nie płaci?
Potrzebujesz wsparcia w odzyskaniu wierzytelności? Skorzystaj z Serwisu Inkaso TIMOCOM
Prowadzimy windykację polubowną. Działamy fair play i zawsze dążymy do porozumienia, by nie narażać Cię na zerwanie kontaktów handlowych. Jeśli Twój kontrahent zwleka z zapłatą, możesz liczyć na kompetentną i niezawodną pomoc Międzynarodowego Zespołu Inkaso TIMOCOM.
Sprawę inkaso zgłosisz szybko i wygodnie online.
Przejmiemy obsługę Twojego roszczenia, dzięki czemu będziesz mógł w pełni skoncentrować się na swojej podstawowej działalności.
Ponad 80% wszystkich międzynarodowych zleceń inkaso w TIMOCOM zostało zakończonych pozytywnie.
Nasz zespół zajmie się Twoją sprawą szybko, sprawnie i bez konieczności wszczynania postępowania sądowego.
Komunikacja w 27 różnych językach w celu zapewnienia optymalnej obsługi Twoich wierzytelności w całej Europie.
Działamy z oficjalnym zezwoleniem na wykonywanie pozasądowych usług windykacyjnych od 2003 roku. Skorzystaj z naszego doświadczenia!
Jak zgłosić sprawę do Inkaso TIMOCOM?
Oblicz koszty za pomocą kalkulatora opłat
Za każde zlecenie pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 25 €. W przypadku zakończenia sprawy sukcesem, TIMOCOM obciąży zleceniodawcę opłatą za skuteczną interwencję, która będzie już zawierać wysokość opłaty manipulacyjnej. Opłata ta jest obliczana zgodnie z przepisami ustawy RVG (niemiecka ustawa o wynagrodzeniach adwokatów). Należną opłatę możesz obliczyć w zaledwie kilku krokach przed złożeniem swojego zlecenia.
Co nasi klienci mówią o Inkaso TIMOCOM
Międzynarodowy Serwis Inkaso TIMOCOM - najczęściej zadawane pytania
Tak, usługa inkaso dostępna jest dla wszystkich aktualnych użytkowników TIMOCOM Marketplace. Jeśli jeszcze nie należysz do ich grona, możesz zarejestrować się tutaj.
Nie. Nasz zespół chętnie pomoże Ci także w przypadku nieuregulowanych należności, które powstały poza TIMOCOM Road Freight Marketplace. Tutaj zgłosisz sprawę inkaso.
Wskaźnik skuteczności wynosi ponad 80%.
Pobieramy opłatę manipulacyjną w wysokości 25 €. Jeśli nasza usługa windykacji w transporcie okaże się skuteczna, dodatkowo naliczymy prowizję w wysokości zależnej od wartości roszczenia i wynikającej ze stawek określonych przez niemieckie przepisy prawa. Koszt usługi możesz obliczyć przed złożeniem zlecenia w naszym Kalkulatorze opłat.
Zasadniczo zastosowanie mają zasady prawne dotyczące szkód spowodowanych opóźnieniem zgodnie z dyrektywą UE 2011/7/UE. Ma to na celu zapewnienie szybszej zapłaty zaległych roszczeń. Od czasu wejścia w życie powyższej dyrektywy w krajach UE, w przypadku opóźnień w płatnościach obowiązują nowe prawa i obowiązki. Dla wierzycieli i dłużników oznacza to, co następuje:
Faktury dla przedsiębiorców stają się automatycznie zaległe po 30 dniach od terminu płatności. Ponadto terminy płatności dłuższe niż 60 dni są dozwolone jedynie w wyjątkowych przypadkach. W przypadku opóźnienia płatności wierzyciel może żądać od dłużnika poniesienia niektórych kosztów związanych z dochodzeniem należności, jak również odsetek za zwłokę.
Koszty windykacji mogą obejmować koszty własne związane z opóźnieniem płatności, a także opłaty za inkaso, prawnika lub zawiadomienia o opóźnieniu. Dla wierzycieli oznacza to, że mogą otrzymać od dłużnika zwrot opłat za usługę windykacyjną. Do kosztów, które mogą zostać zwrócone, należy także opłata manipulacyjna należna w przypadku skutecznej windykacji. Oznacza to, że jeśli należność jest przeterminowana i winę za to ponosi dłużnik, wierzyciel może żądać od dłużnika zwrotu wszystkich kosztów usługi windykacyjnej, w tym opłaty podstawowej i prowizji.
Ważne jest, że niniejsze przepisy miały zastosowanie wyłącznie:
- do faktur dotyczących wykonania umowy, czyli nieobejmujących np. strat, szkód lub zdublowanych płatności;
- jeżeli opóźnienie w płatności można udowodnić;
- w przypadku, gdy dłużnik ma siedzibę na terenie UE.
Dostarczenie dłużnikowi wezwania do zapłaty przez wierzyciela nie jest konieczne, jednak jak najbardziej zalecane. Może bowiem pomóc w szybszym, polubownym rozwiązaniu spornej kwestii.
Nasz zespół windykacyjny działa w całej Europie, a nasze usługi są oferowane w następujących językach:
bułgarski (BG)
duński (DA)
niemiecki (DE)
angielski (EN)
fiński (FI)
francuski (FR)
grecki (EL)
włoski (IT)
chorwacki (HR)
łotewski (LV)
litewski (LT)
macedoński (MK)
niderlandzki (NL)
norweski (NO)
polski (PL)
portugalski (PT)
rumuński (RO)
rosyjski (RU)
szwedzki (SV)
serbski (SR)
słowacki (SK)
słoweński (SL)
hiszpański (ES)
czeski (SC)
turecki (TR)
ukraiński (UA)
węgierski (HU)
Tak, Zespół Inkaso TIMOCOM pracuje na całym świecie, głównie w Europie, dzięki czemu możesz kontaktować się z nim w Twoim ojczystym języku. Zagraniczne sprawy windykacyjne nie stanowią dla nas problemu.
W przypadku niewypłacalności majątek dłużnika podlega zazwyczaj administracji sądu upadłościowego lub zewnętrznego zarządcy. Pozwala to na zarządzanie należnościami i zapewnia podział pozostałych aktywów. Gwarantuje to nie tylko szybsze skontaktowanie się z wierzycielami, którzy są bliżej dłużnika, ale także równe traktowanie wszystkich wierzycieli.
Każde państwo określa specjalną procedurę, w ramach której wierzyciel składa swoje roszczenie. Zalecamy zgłoszenie swojej wierzytelności bezpośrednio do syndyka masy upadłościowej, aby zostać uwzględnionym jako wierzyciel w postępowaniu, oraz by pozostała kwota nie została dodatkowo zmniejszona o koszty reprezentacji.
Naszym celem jest wspieranie wierzycieli w egzekwowaniu ich uzasadnionych roszczeń. W przypadku trudnej sytuacji można zawrzeć z dłużnikiem na przykład umowę obejmującą płatności w ratach, tak aby wierzyciel mimo wszystko otrzymał swoje pieniądze. Jednocześnie firma TIMOCOM wprowadza w Marketplace środki zabezpieczające klientów przed powstaniem kolejnych długów.
Jeśli użytkownik nie chce płacić bez podania przyczyny, takie zachowanie jest sprzeczne z kryteriami jakości TIMOCOM. W związku z tym nie jest możliwe, aby nieuczciwi klienci pozostali w naszej sieci.
Aby zgłosić sprawę inkaso, należy złożyć następujące dokumenty: zlecenie transportowe, dowód dostawy, fakturę oraz ostatnie wezwanie do zapłaty.
Twój wniosek zostanie sprawdzony przez Zespół Inkaso TIMOCOM. Następnie skontaktuje się z Tobą nasz pracownik.
Od terminu wymagalności wierzytelności musi upłynąć co najmniej 30 dni.
Do wniosku można dodać kilka faktur od jednego dłużnika.