Oceny - bezpieczniejszy wybór partnerów transportowych
Wystawiaj i otrzymuj oceny za zlecenia transportowe
Oceniaj swoich zleceniobiorców lub zleceniodawców po zrealizowanych transportach w TIMOCOM Road Freight Marketplace. Z każdą oceną aktywnie przyczyniasz się do zwiększenia zaufania i przejrzystości Marketplace - zlecenie po zleceniu.
Dla wszystkich przydzielających ładunki
Twoje korzyści:
- Większe bezpieczeństwo: pozytywne oceny kontrahentów za komunikację, dbałość o towar i punktualność dadzą Ci pewność, że Twój ładunek jest w dobrych rękach.
- Pierwszy wybór: Dzięki pozytywnej ocenie firmy będziesz preferowanym zleceniodawcą dla przedsiębiorstw transportowych.
- Oszczędność czasu: Na podstawie ocen innych użytkowników Marketplace możesz jeszcze lepiej i szybciej zdecydować, który partner biznesowy jest dla Ciebie odpowiedni.
Dla wszystkich realizujących transport
Twoje korzyści:
- Większe bezpieczeństwo: Oceny dotyczące punktualności płatności, uczciwości i komunikacji pomogą Ci przy wyborze partnera biznesowego.
- Wzmocnienie wartości marki: Pozytywne opinie wzmacniają Twoją pozycję w rankingu firm transportowych.
- Efektywność: Dzięki transparentnym ocenom w Marketplace znajdziesz reprezentacyjne zdanie dotyczące potencjalnych partnerów biznesowych w centralnym miejscu.
Jak to działa?
Wystawiaj oceny za zrealizowane transporty
Gdy tylko data rozładunku zostanie osiągnięta, zaangażowani partnerzy biznesowi otrzymają powiadomienie, że mogą oceniać się nawzajem zgodnie z zasadą 5 gwiazdek. Aby móc wystawić ocenę, należy udowodnić, że zlecenie faktycznie miało miejsce. Dowód ten można przedstawić na dwa sposoby:
- Transakcja Biznesowa na Giełdzie Transportowej TIMOCOM
- Zlecenie Transportowe w TIMOCOM Marketplace
Oceniaj różne obszary współpracy
Ocena zleceniodawcy:
- Komunikacja z partnerem umowy
- Punktualność załadunku i rozładunku
- Dbałość o towar i dokumentację.
Ocena zleceniobiorcy:
- Komunikacja z partnerem umowy
- Uczciwość i transparentność uzgodnień umownych
- Terminowość płatności.
👉 Szybka ocena: Możesz ocenić wszystkie kategorie jednocześnie za pomocą jednego kliknięcia.
Ogólna średnia i indywidualne oceny w Profilu Firmy
W Profilu Firmy wyświetlana jest ogólna ocena, będąca wypadkową not uzyskanych od zleceniodawców i zleceniobiorców w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo w zakładce "Oceny" można zobaczyć średnią z poszczególnych kategorii.
Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji:
Pytania (FAQ)
Aby wystawić lub otrzymać oceny za zrealizowane transporty, konieczne jest sfinalizowanie transakcji za pośrednictwem TIMOCOM Road Freight Marketplace. Oto kroki, które należy wykonać:
Potwierdzenie zlecenia: Zarówno zleceniobiorca, jak i zleceniodawca muszą potwierdzić Transakcję Biznesową lub Zlecenie Transportowe.
Ocena: Po zrealizowaniu transportu obie strony mogą dokonać wzajemnej oceny.
Daje to pewność, że obaj partnerzy umowy rzeczywiście wspólnie zrealizowali zlecenie.
Możesz oceniać swojego partnera biznesowego od następnego dnia po dacie rozładunku. Masz na to co najmniej 44 dni plus uzgodniony termin płatności. Jeśli nie ustalono terminu płatności, masz łącznie 104 dni na dokonanie oceny.
Zleceniobiorcę można oceniać w następujących kategoriach:
- Komunikacja
- Punktualność załadunku i rozładunku
- Dbałość o towar
- Dbałość o dokumenty
Zleceniodawcę można oceniać w następujących kategoriach:
- Komunikacja
- Uczciwość i transparentność uzgodnień umownych
- Płatności
Każda kategoria jest w równym stopniu uwzględniana w ocenie ogólnej. Elementy, które nie zostały ocenione, nie są uwzględniane w obliczeniach. Możesz także ocenić wszystkie kategorie za pomocą jednego kliknięcia.
Nie, nie ma możliwości skomentowania oceny. Podział na kategorie umożliwia szczegółową ocenę, dzięki czemu nie ma konieczności dodawania komentarzy.
Ocena firmy jest obliczana na podstawie średniej z not, które kontrahent otrzymał jako zleceniobiorca i jako zleceniodawca. Po otrzymaniu pierwszej oceny będzie ona widoczna w Profilu Twojej firmy.
Tak, otrzymasz automatyczne przypomnienie o oczekujących ocenach. Gdy tylko dokonanie oceny będzie możliwe, otrzymasz powiadomienie za pomocą dzwonka w Road Freight Marketplace. Ponadto osoby kontaktowe powiązane z tym konkretnym transportem w otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną.
Jeśli żadna osoba kontaktowa nie jest przypisana, wszyscy użytkownicy Twojej firmy otrzymają powiadomienie za pomocą dzwonka i wiadomości e-mail (pod warunkiem, że wyrazili na to zgodę w ustawieniach). Wymienionymi kanałami zostanie również wysłane jednorazowo dodatkowe przypomnienie.
Firmy, które czekają na Twoją ocenę możesz znaleźć na dwa sposoby:
- Przegląd Zleceń Transportowych
- Przegląd Transakcji Biznesowych
Wystarczy zastosować filtr dla transportów, które nie zostały jeszcze ocenione.
Jeśli użytkownik nie jest zadowolony ze swojej oceny, może zwrócić się jednorazowo do partnera umowy z prośbą o jej korektę. Można to zrobić bezpośrednio poprzez szczegółowy widok Zlecenia Transportowego lub Transakcji Biznesowej w Road Freight Marketplace (obszar „Ocena”).
Zalecamy również osobisty kontakt z partnerem umowy w celu wyjaśnienia powodów zapytania.
Bezpośrednio po publikacji każda ocena jest wliczana do ogólnej oceny firmy, nawet jeżeli została wysłana prośba o korektę. W przypadku dokonania korekty, ogólna ocena zostaje automatycznie uaktualniona.
Odpowiedź na prośbę o korektę oceny musi nastąpić w ciągu 7 dni.
Jako neutralny dostawca, TIMOCOM nie może korygować ani usuwać ocen. Zalecamy osobisty kontakt z partnerem umowy w celu bezpośredniego wyjaśnienia spornych kwestii, a w razie potrzeby skorzystanie z możliwości wysłania prośby o korektę.
Jeśli umowa zostaje zawieszona (nie wypowiedziana), oceny zostają zachowane.