Dla wszystkich przydzielających ładunki

Twoje korzyści:

  • Większe bezpieczeństwo: pozytywne oceny kontrahentów za komunikację, dbałość o towar i punktualność dadzą Ci pewność, że Twój ładunek jest w dobrych rękach.
  • Pierwszy wybór: Dzięki pozytywnej ocenie firmy będziesz preferowanym zleceniodawcą dla przedsiębiorstw transportowych.
  • Oszczędność czasu: Na podstawie ocen innych użytkowników Marketplace możesz jeszcze lepiej i szybciej zdecydować, który partner biznesowy jest dla Ciebie odpowiedni.

Dla wszystkich realizujących transport

Twoje korzyści:

  • Większe bezpieczeństwo: Oceny dotyczące punktualności płatności, uczciwości i komunikacji pomogą Ci przy wyborze partnera biznesowego.
  • Wzmocnienie wartości marki: Pozytywne opinie wzmacniają Twoją pozycję w rankingu firm transportowych.
  • Efektywność: Dzięki transparentnym ocenom w Marketplace znajdziesz reprezentacyjne zdanie dotyczące potencjalnych partnerów biznesowych w centralnym miejscu.


Jak to działa?

Wystawiaj oceny za zrealizowane transporty

Gdy tylko data rozładunku zostanie osiągnięta, zaangażowani partnerzy biznesowi otrzymają powiadomienie, że mogą oceniać się nawzajem zgodnie z zasadą 5 gwiazdek. Aby móc wystawić ocenę, należy udowodnić, że zlecenie faktycznie miało miejsce. Dowód ten można przedstawić na dwa sposoby:

  • Transakcja Biznesowa na Giełdzie Transportowej TIMOCOM
  • Zlecenie Transportowe w TIMOCOM Marketplace
Oceny z Transakcją Biznesową lub Zleceniem Transportowym
Różne kategorie ocen

Oceniaj różne obszary współpracy

Ocena zleceniodawcy:

  • Komunikacja z partnerem umowy
  • Punktualność załadunku i rozładunku
  • Dbałość o towar i dokumentację.

Ocena zleceniobiorcy:

  • Komunikacja z partnerem umowy
  • Uczciwość i transparentność uzgodnień umownych
  • Terminowość płatności.

👉 Szybka ocena: Możesz ocenić wszystkie kategorie jednocześnie za pomocą jednego kliknięcia.

Ogólna średnia i indywidualne oceny w Profilu Firmy

W Profilu Firmy wyświetlana jest ogólna ocena, będąca wypadkową not uzyskanych od zleceniodawców i zleceniobiorców w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo w zakładce "Oceny" można zobaczyć średnią z poszczególnych kategorii. 

Zobacz oceny w profilu

Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji: 

Pytania (FAQ)

System ocen firmy TIMOCOM bazuje na transakcjach, to znaczy firmy są oceniane na podstawie konkretnych zleceń.

Zleceniobiorcy i zleceniodawcy mogą się wzajemnie oceniać w momencie, gdy zawarli między sobą umowę transportową poprzez TIMOCOM Marketplace. Daje to pewność, że obaj partnerzy umowy rzeczywiście wspólnie zrealizowali zlecenie.

Zleceniobiorcę można oceniać w następujących kategoriach:

  • Komunikacja
  • Punktualność załadunku i rozładunku
  • Dbałość o towar
  • Dbałość o dokumenty


Zleceniodawcę można oceniać w następujących kategoriach:

  • Komunikacja
  • Uczciwość i transparentność uzgodnień umownych
  • Płatności


Każda kategoria jest w równym stopniu uwzględniana w ocenie ogólnej. Elementy, które nie zostały ocenione, nie są uwzględniane w obliczeniach.

Nie, nie ma możliwości skomentowania oceny. Podział na kategorie umożliwia szczegółową ocenę, dzięki czemu nie ma konieczności dodawania komentarzy. Komentarze nie są zatwierdzane przez TIMOCOM, dlatego istnieje ryzyko, że publikowane będą treści będą miały charakter nieprawdziwy lub obraźliwy, a w najgorszym przypadku mogą mieć wpływ na działalność przedsiębiorstwa.

Należy upewnić się, że zleceniobiorca i zleceniodawca rzeczywiście wspólnie zrealizowali zlecenie, aby zapobiec ewentualnej manipulacji.

Ocena firmy w kontekście danego zlecenia transportowego jest możliwa, kiedy tylko osiągnięta została data rozładunku.

Nie. Oceniane mogą być tylko zlecenia transportowe, które zostały zrealizowane po wprowadzeniu systemu ocen.

Ocena firmy jest obliczana na podstawie średniej z not, które kontrahent otrzymał jako zleceniobiorca i jako zleceniodawca.

W ocenach zleceniodawcy lub zleceniobiorcy uwzględnione są wszystkie oceny transakcji (zleceń transportowych) z ostatnich 12 miesięcy.

Gdy tylko ocena jest możliwa, pojawia się powiadomienie w TIMOCOM Marketplace (symbol dzwonka) oraz wysyłany jest e-mail do osób kontaktowych wskazanych w zleceniu. Jeżeli w zleceniu nie ma przypisanej osoby kontaktowej, wszyscy użytkownicy danej firmy otrzymają powiadomienia (symbol dzwonka) oraz e-mail (warunek konieczny: zgoda na otrzymywanie powiadomień poprzez e-mail). Wymienionymi kanałami zostanie również wysłane jednorazowe przypomnienie.

Ocena może być zmieniona przed upływem terminu jej wystawienia - pod warunkiem, że została jedynie zapisana, a nie przesłana.

Istnieje możliwość wysłania kontrahentowi jednorazowej prośby o korektę oceny. Można ją przesłać bezpośrednio w TIMOCOM Marketplace poprzez szczegółowy widok zlecenia transportowego ("Ocena"). Zalecamy osobisty kontakt z partnerem umowy w celu bezpośredniego wyjaśnienia spornych kwestii.

Bezpośrednio po publikacji każda ocena jest wliczana do ogólnej oceny firmy, nawet jeżeli została wysłana prośba o korektę. W przypadku dokonania korekty, ogólna ocena zostaje automatycznie uaktualniona.

Odpowiedź na prośbę o korektę oceny musi nastąpić w ciągu 7 dni.

Jako neutralny dostawca, TIMOCOM nie może korygować ani usuwać ocen. Zalecamy osobisty kontakt z partnerem umowy w celu bezpośredniego wyjaśnienia spornych kwestii, a w razie potrzeby skorzystanie z możliwości wysłania prośby o korektę.

W zestawieniu zleceń transportowych można skorzystać z filtra aby odnaleźć firmy oczekujące na ocenę.

Ponadto liczba oczekujących ocen jest wyświetlana w kafelku "Oceny" na stronie startowej Marketplace. Kliknięcie w niego spowoduje bezpośrednie przekierowanie do nieocenionych zleceń.

System ocen firmy TIMOCOM bazuje na transakcjach, to znaczy firmy są oceniane na podstawie konkretnych zleceń. Oznacza to, że wzajemnie mogą ocenić się tylko firmy, które rzeczywiście zrealizowały zlecenie transportowe poprzez TIMOCOM Marketplace.

To znacznie utrudnia manipulowanie ocenami, ponieważ np. konkurenci nie mogą oceniać się nawzajem bez zrealizowania zlecenia.

W przypadku wypowiedzenia - ocena przepada. Nawet jeśli w późniejszym czasie firma ponownie zostanie klientem, ocena nie może zostać przywrócona.

W przypadku blokady ocena firmy pozostaje i po odblokowaniu jest ponownie widoczna w Marketplace dla wszystkich Użytkowników.

Jeśli umowa zostaje zawieszona (nie wypowiedziana), oceny zostają zachowane. Jednakże do ogólnej oceny firmy wliczają się tylko noty z ostatnich 12 miesięcy. W związku z tym starsze oceny nie będą brane pod uwagę po wznowieniu umowy. Oznacza to, że ogólna ocena firmy może ulec zmianie.

Do góry