30.03.2017

Bilans roczny TimoCom: 2016 rok przerósł wszelkie oczekiwania

Największa w Europie platforma transportowa odnotowała najwyższy roczny obrót od początku swojego istnienia

(1)

Erkrath, 30.03.2017 – W roku 2016 TimoCom umocnił swoją pozycję w sektorze platform transportowych w Europie. W minionym roku ponad 110.000 użytkowników wystawiło tu 68,3 miliony ofert przestrzeni ładunkowych i frachtów. To sprawia, że TimoCom nadal pozostaje platformą transportową z największą ilością ofert w Europie. Poza tym uruchomiona ostatnio nowość - funkcja pobierania i udostępniania dokumentów - odniosła duży sukces. Tylko od września do końca roku użytkownicy opublikowali w tej aplikacji już ponad 16.000 dokumentów.

Wzrost na całej linii
Dla 400 osobowego zespołu pracowników tego specjalisty w dziedzinie IT z siedzibą w Erkrath oraz przedstawicielstwami w Polsce, na Węgrzech i w Czechach, rok 2016 był najbardziej owocny od momentu jego utworzenia w 1997 roku. W ten sposób to średniej wielkości przedsiębiorstwo osiągnęło obrót roczny na poziomie 62,2 miliona euro, co oznacza wzrost o 5,5 miliona euro w porównaniu do ubiegłego roku. Jednocześnie cieszy wzrost liczby klientów, którzy podpisali nową umowę z TimoCom, o 7.300, co łącznie daje ponad 36.000 klientów i oznacza, że ponad 110.000 użytkowników pracuje na platformie transportowej. Przez cały rok wystawili oni na platformie transportowej ponad 68,3 miliony ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych. Ponadto do kolejnego sukcesu przedsiębiorstwa przyczyniły się otrzymane nagrody: po raz ósmy z rzędu przyznana przez wydawnictwo ETM nagroda "Najlepszej Marki",  a także przyznane drugi raz z rzędu platformie transportowej TimoCom przez BMEnet Gmbh (Zrzeszenie Gospodarki Materiałowej Zakupów i Logistyki e.V.) wyróżnienie w kategorii "Zakup ładunków" i  "Zakup usług transportowych".

Użytkownicy są przygotowywani na cyfrową przyszłość
Cyfrowa transformacja to główny temat ubiegłego roku. Stanowi istotny element dla przyszłości branży transportowej i logistycznej, a tym samym także dla platformy transportowej. Dlatego motto oparte na potrzebach użytkownika brzmiało: utorować drogę do postępującej cyfryzacji. W ten sposób we wrześniu 2016 roku TimoCom rozszerzył swój indeks firm zawierający ponad 36.000 firm z 44 europejskich krajów, o nową funkcję pobierania i udostępniania dokumentów. Funkcja ta umożliwia użytkownikom jednorazowe dodanie do swojego profilu najważniejszych dokumentów firmy, a także udostępnienie ich innym użytkownikom platformy. Do końca ubiegłego roku dodano ponad 16.000 dokumentów. Ponadto za kolejny sukces przedsiębiorstwa można uznać Messenger TimoCom i ponad 5 milionów wysłanych za jego pomocą wiadomości. W kwestiach optymalizacji procesów, dzięki interfejsom doszło do integracji ponad 200 systemów telematycznych z platformą transportową. Wspólni klienci korzystają tym samym z komfortu jaki daje możliwość monitorowania statusu wielu pojazdów na jednej mapie przy pomocy modułu trackingowego TimoCom. Oznacza to, że nie jest już konieczne przełączanie się pomiędzy programami różnych dostawców.

Innowacyjne perspektywy na 2017
Po owocnym 2016 roku, dostawca usług IT także na 2017 rok planuje kolejne pionierskie rozwiązania: "W połowie roku uzupełnimy na przykład naszą platformę transportową o kolejną nową, ważną i optymalizującą procesy aplikację dla naszych klientów.  Zaprezentujemy ją na targach "transport logistic 2017" w Monachium, mówi Company Spokesman Gunnar Gburek.

Pobierz informację prasową
Do góry