Leksykon transportowy

Leksykon transportowy

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Z

Termin FIX

Z terminem FIX mamy do czynienia w sytuacji, gdy podczas zawierania umowy transportowej, zostaje ustalony nieprzekraczalny czas załadunku lub rozładunku pojazdu ciężarowego. Dotrzymanie tego terminu staje się zatem częścią umowy.

Pojęcie
Termin FIX zastąpił dawne określenie „przesyłka terminowa“. Nadrzędny termin to "transakcja terminowa".

Codzienna praktyka
Terminy fix częściej ustalane są dla rozładunków, rzadziej załadunków. Najczęściej termin ten określa maksymalny czas, do którego towar musi dotrzeć do klienta. Gdy pojazd ciężarowy dotrze na miejsce wcześniej, uznaje się, że termin został dotrzymany. Występują także terminy fix, gdzie towar nie powinien dotrzeć wcześniej. Powodów może być wiele, np.: dźwig do rozładunku został zamówiony na konkretny termin lub droga musi zostać zamknięta, by pojazd ciężarowy mógł przejechać. Ponadto terminy fix są wyznaczane w celu zarządzania oknami czasowymi. W ten sposób unika się oczekiwania na rampie załadunkowej.

Warto być zawsze na bieżąco

Tutaj możecie Państwo zapisać się do bezpłatnego newslettera.

Rejestracja do newslettera

Brakuje ważnych informacji. Aby rozpocząć proces pobierania, wszystkie pola muszą być wypełnione.

Prosimy o poprawne uzupełnienie zaznaczonych pól.

Wszystkie pola oznaczone '*' są obowiązkowe i muszą zostać wypełnione.

Poprzez przesłanie formularza rejestracyjnego (zarejestruj teraz), wyrażacie Państwo zgodę na naszą politykę prywatności.

Rejestracja do newslettera:


Twoje dane osobowe (adres e-mail, nazwisko i imię) zostaną przez firmę TIMOCOM GmbH przekazane do bazy danych firmy SC-Networks GmbH (Sąd prowdzący rejestr: Enzianstr. 2, 82319 Starnber, wpisanej do KRS pod nr. HRB 14 65 73, przy sądzie okręgowym w Monachium). Firma SC-Networks GmbH działa w ramach prawa o ochronie danych osobowych na podstawie informacji przesyłanych przez firmę TIMOCOM GmbH.

Do góry

Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam. Dowiedz się więcej