TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

TimoCom otwiera rynek online dla całego łańcucha transportowego

Więcej zleceń w europejskiej giełdzie transportowej dzięki udostępnieniu platform dla firm produkcyjnych i handlowych

Erkrath, 16.03.2015. Przyszłość logistyki jest kształtowana przez zmiany technologiczne, a tym samym staje się coraz bardziej uzależniona od automatyzacji i internetu. Tendencję tę dostrzegł również TimoCom i postanowił tworzyć rynek transportowy online, który będzie bezpiecznie i efektywnie rozwijał, a także wspierał usługi transportowe. By osiągnąć ten cel, dostawca usług IT podjął decyzję o udostępnieniu giełdy transportowej TC Truck&Cargo® klientom z sektora produkcji i handlu na terenie całej Europy. Dostęp ten jest jednak obostrzony pewnymi ograniczeniami: nadawcy ładunków otrzymują możliwość wystawiania frachtów i wyszukiwania pojazdów na giełdzie, natomiast opcje szukania ładunków jak i wprowadzania pojazdów nie będą dla nich dostępne.

 

Od 1997 roku, czyli od momentu powstania firmy TimoCom odmawiano klientom z branży produkcyjnej i handlowej dostępu do giełdy ofert transportowych TC Truck&Cargo® ze względu na dużą ilość przedsiębiorstw spedycyjnych. Dziś, 18 lat później, jak uważa Chief Representative firmy TimoCom Marcel Frings, nadszedł czas, by to zmienić: "Rozwój portali społecznościowych, pojawienie się różnych systemów komunikacyjnych i ich dostępność w czasie rzeczywistym, umożliwiają wymianę informacji niemal w każdej chwili. Naturalnie ma to wpływ również na branżę logistyczną. Dlatego my też musimy podjąć to wyzwanie. Chcemy optymalizować procesy dla całego łańcucha transportowego, także dla przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. W związku z tym postanowiliśmy dać tym firmom możliwość korzystania z giełdy." To same oczekiwania wyrazili także klienci TimoCom. "Analiza odpowiedzi udzielonych w zeszłorocznych ankietach wypełnianych przez użytkowników naszych platform udowodniła, że większość osób popiera tę decyzję", wyjaśnia Frings.

 

Klienci z branży produkcyjnej i handlowej otrzymają jednak ograniczony dostęp. Uprawnieni będą tylko do wprowadzania frachtów i wyszukiwania pojazdów". Natomiast funkcja wyszukiwania ładunków i oferowania pojazdów w dalszym ciągu pozostanie dostępna tylko dla spedytorów i usługodawców transportowych. Jako dostawca giełdy transportowej, TimoCom jest przekonany, że mimo ograniczonego otwarcia rynku spot przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe nadal będą współpracować ze swoimi aktualnymi partnerami biznesowymi. Zadecyduje o tym nie tylko cena, lecz także wysoka jakość obsługi klienta, kompleksowość usług, a także niezawodność, fachowa ekspertyza oraz terminowość.

 

Wpływ na podjętą przez TimoCom decyzję miały z pewnością między innymi dobre doświadczenia z platformą przetargową TC eBid®. To właśnie za jej pośrednictwem przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe od 2009 roku zlecają długoterminowe kontrakty bezpośrednio usługodawcom transportowym. Z wypowiedzi klientów wynika, że optymalnie wykorzystując potencjał obu produktów, czyli TC Truck&Cargo® i TC eBid®, mogli odnieść jeszcze większy sukces w biznesie. Zapotrzebowanie i zainteresowanie włączeniem do giełdy wśród nadawców stale wzrastało.

 

TimoCom jako wiodący dostawca oprogramowania, idzie z postępem i realizuje swój najważniejszy cel - łączy frachty i pojazdy - i to dla wszystkich uczestników łańcucha transportowego w Europie.

O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44
Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.