TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

TimoCom otwiera nowe centrum danych - wydajniejsze i bezpieczniejsze

Düsseldorf, 14.08.08. – Kto rozrasta się, potrzebuje miejsca. Z tego powodu firma TimoCom Soft- und Hardware GmbH w kwietniu tego roku uruchomiła na terenie swojego przedsiębiorstwa nowe centrum danych. Ten krok jest logicznym następstwem stałego rozwoju giełdy ofert transportowych TimoCom TRUCK & CARGO®. Ta nowa, wydajna infrastruktura informatyczna umożliwia teraz liderowi rynku europejskiego długookresowe planowanie, wzrost i kontynuację w realizowniu zamierzonych celów.

Faza przeprowadzki odbyła się w warunkach normalnej pracy, a jej bezawaryjny przebieg nie miał wpływu na klientów. Wszystkie systemy tego wartego łącznie 3,5 miliona Euro centrum danych - posiadającego certyfikat ECBS - pracują już w nowym miejscu. Duży przyrost ilości danych i równoczesny rozwój techniczny TimoCom sprawił, że konieczne było użycie najnowocześniejszych technik systemowych. Nowe zasoby informatyczne poradzą sobie teraz bez problemu z danymi przeszło 67 000 użytkowników.


Podczas planowania firma TimoCom kładła duży nacisk na bezpieczeństwo eksploatacji: każdy element systemu jest wyposażony w niespotykane rozwiązania awaryjne. Dzięki temu wszystkie ważne elementy są zabezpieczone przynajmniej podwójnie, przy czym każde rozwiązanie samo w sobie wystarczyłoby, aby system w pełni funkcjonował. Gwarantuje to w każdym momencie stałą dostępność oraz ewentualne zabezpieczenie i rekonstrukcję danych. W przypadku wybuchu pożaru, w ciągu kilku sekund włączają się w pełni automatyczne systemy gaśnicze. W razie braku prądu w oka mgnieniu uruchamiają się generatory zasilania awaryjnego. Ponadto wszystkie dane są równolegle zapisywane i przechowywane w drugim awaryjnym centrum danych, które – w celu uniknięcia nieprzewidzianych zdarzeń - znajduje się w innym oddalonym o ponad sto kilometrów miejscu. Ryzyko utraty danych jest w ten sposób wykluczone. Nieproszonych gości utrzymuje z daleka przemyślny system bezpieczeństwa. O konieczne chłodzenie serwerów dba klimatyzacja, która zostaje uruchomiona dopiero przy temperaturze zewnętrznej powyżej 14 stopni Celsjusza. Reasumując dbamy o ochronę środowiska i klimatu. Dzięki podjętym środkom, mającym na celu podniesienie efektywności zostało zredukowane zapotrzebowanie na energię elektryczną całej infrastruktury informatycznej o 40%. To prawdziwa oszczędność energii, dzięki której zauważalnie spadły koszty eksploatacji oraz emisja CO2.

 

Również pod względem wydajności można mierzyć się z najlepszymi. Nowe centrum danych posiada potencjał, który oferuje prawdziwe perspektywy. „TimoCom notuje znaczącą tendencję wzrostową" - wyjaśnia Marco Haack - kierownik działu technicznego i dodaje: „Zbudowany modułowo system techniczny obejmuje wszelkie konieczne w nowoczesnym centrum danych części składowe. To daje możliwość szybkiego i efektywnego opracowywania danych. Pod względem produktywności, pojemności, ochrony środowiska i bezpieczeństwa ustanawia ta technologia nowe standardy i potwierdza opinię o TimoCom jako przedsiębiorstwie innowacyjnym”.

 

Te nowo stworzone top-warunki zapewniają firmie TimoCom dobrą pozycję wyjściową do dalszego rozwoju i umacniają jej wiodącą rolę wśród konkurencji. Przy tak wyśmienitych rozwiązaniach kierunek dla przyszłości firmy TimoCom jest jasny: z pełną mocą obliczeniową naprzód!

O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44
Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.