TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

Rynek transportowy słabo rozpoczął rok 2012

Długa zima znalazła swoje odzwierciedlenie w barometrze transportowym TimoCom

TIMOCOM Informacje prasowe – Aktualności

Branża transportowa przeżyła najgorszą końcówkę roku od czasów wielkiego kryzysu gospodarczego w roku 2008. Tak wynika z aktualnych danych barometru transportowego TimoCom.

Düsseldorf, 2012-04-03. Branża transportowa przeżyła najgorszą końcówkę roku od czasów wielkiego kryzysu gospodarczego w roku 2008. Tak wynika z aktualnych danych barometru transportowego TimoCom. Zgodnie z nimi w pierwszym kwartale 2012 udział ładunków w stosunku do wolnych przestrzeni ładunkowych plasował się na pozycji o 20 punktów procentowych niżej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Wydaje się jednak, że wraz z wyższymi temperaturami również rynek transportowy powoli odtaje.

Tuż po sylwestrze wskazówka barometru – wraz z temperaturą – wznosiła się stromo w górę. W Europie zachodniej na początku roku gościła wiosna, a wraz z nią barometr transportowy firmy TimoCom, oferenta między innymi wiodącej w Europie giełdy ofert transportowych TC Truck&Cargo®, skłaniał się do bardziej przyjaznego nastawienia, niż jeszcze pod koniec roku 2011. Niestety ta tendencja zwyżkowa nie utrzymała się ani w pogodzie, ani w branży transportowej. W połowie stycznia nadeszła zima i utrzymywała się w całej Europie do końca lutego. Znalazło to wyraźne odzwierciedlenie w stosunku ilości frachtów do przestrzeni ładunkowych, prezentowanym w barometrze transportowym TimoCom: 31 procentom oferowanych ładunków odpowiadało 69 procent wolnych pojazdów. W porównywalnym okresie roku poprzedniego można było zaobserwować inną proporcję. Wówczas na rynku było więcej frachtów niż wolnych powierzchni ładunkowych (54:46).

Nastanie zimy "przysypało" wynik
Również i luty oznaczał epokę lodowcową w Europie. Barometr transportowy TimoCom wydawał się być zamarznięty, niczym ulice. Pod koniec miesiąca wskazywał relacje między ładunkami, a przestrzeniami ładunkowymi rzędu 32:68, praktycznie bez zmian w porównaniu z miesiącem poprzednim. Również i te wartości były niższe, niż te sprzed roku (51:49). „Ta częściowo ekstremalna zima na początku roku prawie całkowicie "przysypała" kwartalny wynik europejskiej branży transportowej. Od naszych klientów w byłej Jugosławii wiemy na przykład, że tam rynek transportowy w lutym prawie cały zamarł. Naturalnie przekłada się to także na barometr transportowy TimoCom”, wyjaśnia Marcel Frings, Chief Representative firmy TimoCom.

Widoczna tendencja zwyżkowa
Tradycyjnie w marcu, a w szczególności z uwagi na Święta Wielkanocne, zapotrzebowanie na transport znowu wzrasta. Tak było również w pierwszym kwartale 2012 roku, jednakże wzrost był na niższym poziomie. „W marcu 2010 udział ładunków wynosił 54 procent, w 2011 nawet 59 procent. Jednak w tym roku wyniki dwóch pierwszych miesięcy były już tak słabe, że osiągnęliśmy stosunek frachtów do powierzchni ładunkowych rzędu zaledwie 42:58”, podsumowuje Frings sytuację na rynku transportowym.

Po tym jak barometr transportowy TimoCom w pierwszym kwartale 2012 zamykano z wynikiem 35:65 (2010: 44:56; 2011: 55:45), pozostaje pytanie, jak rynek transportowy będzie dalej rozwijał się w nadchodzącym kwartale. Pozycję kluczową zajmie przy tym rozprzestrzenianie się Euro-kryzysu. Czy dojdzie do kolejnych załamań, przykładowo w takich krajach jak Hiszpania? I jaki to będzie miało wtedy wpływ na branżę transportową? W ostatnich dniach marca, w barometrze transportowym TimoCom odczuwalny jest przynajmniej orzeźwiający wietrzyk wiejący w kierunku obfitującej w zlecenia transportowe wiosny.

Dalsze informacje na temat TimoCom i barometru transportowego znajdują się na stronie www.timocom.pl

O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44

Leksykon transportowy – Kompendium wiedzy o transporcie

Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.