TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

Pewnego kwietniowego dnia

Przed piętnastoma laty powstał TimoCom

TIMOCOM Informacje prasowe – Aktualności

Przed piętnastoma laty powstał TimoCom

Düsseldorf 2012-05-08. Firma spedycyjna gdzieś w Dusseldorfie. Jeszcze długo po zakończeniu pracy w pomieszczeniach biurowych palą się światła. Jest już późno. Żadna z czterech obecnych osób nie zamierza iść do domu, mimo iż następnego dnia czekają na nią normalne obowiązki. Po długich miesiącach prac, tego wieczoru ma nastąpić w końcu prawdziwy fajrant. Po włączeniu komputera, zapala się zielona lampka na ekranie - wszystkie systemy działają bezbłędnie. Tego dnia, w roku 1997, po raz pierwszy zostały wystawione ładunki za pośrednictwem giełdy ofert transportowych TC Truck&Cargo® firmy TimoCom.

Przed piętnastoma laty powstał TimoCom 15 lat i ponad ćwierć miliarda ładunków i wolnych przestrzeni ładunkowych później Jens Thiermann, jeden z założycieli TimoCom, włącza rankiem komputer w swoim biurze. Pięć lampek pali się na zielono. „Tę zasadę przyjęliśmy od samego początku i muszę się przyznać, że wiele razy w ciągu dnia sprawdzam, czy wszystko jest w "zielonej strefie". Takie mam przyzwyczajenie, mimo że nasze systemy działają stabilnie", mówi Thiermann śmiejąc się. Jednak początki TimoCom były nieco burzliwe.

W kwietniu 1997, a więc kilka miesięcy przed uruchomieniem giełdy ofert transportowych, Jens Thiermann i Jürgen Moorbrink, właściciele wspólnej firmy spedycyjnej, prowadzili rozmowę, która miała odmienić ich życie. To był stresujący dzień, jaki jest dobrze znany spedytorom. Obok dyspozycji dla kierowców i negocjacji cenowych z klientami, tego dnia odbywały się również rozmowy z usługodawcami drugiej giełdy transportowej. Te dotychczas wykorzystywane nie były wystarczająco wydajne - znajdowali w nich jedynie dziesięć odpowiednich ofert tygodniowo! Po rozmowach z oferentami giełd transportowych wszystko było jasne: nikt nie był w stanie sprostać wymaganiom Thiermanna i Moorbrinka. "Dlaczego korzystamy z giełd transportowych, które nie oferują tego, czego potrzebujemy? Przecież nie potrzebujemy żadnej pomocy", pytał sam siebie Thiermann. Wieczorem zadzwonił do Gunthera Matzaitisa, który był doradcą IT firmy spedycyjnej i opowiedział mu o swoim pomyśle: stworzenia własnej giełdy transportowej.

Rozpoczęto prace
Następne tygodnie były przede wszystkim ubogie. Za dnia interesy prowadzone były jak zazwyczaj. Wieczorami i w weekendy zaprzyjaźnieni Gunther Matzaitis i Oliver Schubert programowali aplikację, podczas gdy Jens Thiermann pozyskiwał kontakty biznesowe. Ale również po uruchomieniu TC Truck&Cargo® wolnego czasu wciąż nie było zbyt wiele. "Nasze rodziny, przede wszystkim w pierwszych fazach, nie miały z nas naprawdę za dużego pożytku", przyznaje Thiermann, "ale zawsze nas wspierały. Postawiliśmy TC Truck&Cargo® na nogach i musieliśmy teraz to dziecko szybko nauczyć biegać." Wszystko poszło znacznie szybciej niż przypuszczano. Zupełnie, jakby branża transportowa tylko czekała na tego rodzaju giełdę ładunków. Cele postawione przez wspólników TimoCom zostały osiągnięte szybciej niż planowano, co wzmocniło motywację. Dzięki temu, po krótkim czasie w szufladzie leżały już plany stworzenia kolejnych produktów TimoCom.

Ciągły postęp
Jens Thiermann i Gunther Matzaitis konsekwentnie napędzają rozwój firmy. Wraz z modułem kalkulacyjnym tras TC eMap® w 2004 oraz indeksem firm transportowych TC Profile® w 2007 wprowadzano na rynek dodatkowe moduły na rynek, które TimoCom zintegrował z istniejącą giełdą ofert transportowych. Na swoje 10-lecie TimoCom mógł już oznajmić: 67.000 użytkowników z całej Europy publikuje dziennie do 172.000 ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych w TC Truck&Cargo®. Przedsiębiorstwo rozrosło się z małego, 4-osobowego projektu do zatrudniającego 160 pracowników silnego przedsiębiorstwa średniej wielkości.

W tym czasie, dzięki barometrowi transportowemu, dla TimoCom widoczne już były pierwsze oznaki dużego kryzysu finansowo-gospodarczego. Jeszcze zanim kryzys zapanował na dobre, Thiermann, Matzaitis i współpracownicy zastanawiali się, w jaki sposób będą mogli wesprzeć swoich klientów w nadchodzących ciężkich czasach. Rozwiązanie pojawiło się w 2009, a więc w samym środku kryzysu gospodarczego. Okazało się nim TC eBid® – platforma do europejskich przetargów na transport. Program jest idealny, aby oferować klientom, bezpieczeństwo planowania właśnie w burzliwych czasach. Za pomocą TC eBid® mogą oni zapewnić sobie długoterminowe zlecenia transportowe. Nic więc dziwnego, że również i ten produkt okazał się sukcesem.

Pewnego kwietniowego dnia...
Również giełda ofert transportowych TC Truck&Cargo® rozwinęła się w międzyczasie do prawie 300 pracowników. Pewien dzień w kwietniu 2011 pamiętają oni szczególnie: 19. dnia miesiąca wystawiono w TC Truck&Cargo® niewiarygodną liczbę 421.383 ofert ładunków i wolnych przestrzeni ładunkowych– był to absolutny rekord. "Kiedy usłyszałem tę liczbę, muszę przyznać, że skóra mi trochę ścierpła", wspomina Jens Thiermann, „Trzeba sobie wyobrazić, jaką odpowiedzialność ponosimy w TimoCom. Tyle ofert, podczas zaledwie jednego dnia na naszej giełdzie transportowej! Dokładnie to, ta ogromna odpowiedzialność, jest powodem, dla którego sprawdzamy wszystko podwójnie i potrójnie, stale inwestujemy w nowe rozwiązania techniczne i ciągle dopracowujemy nasze produkty. Nie możemy sobie pozwolić, na wypuszczenie na rynek niepełnowartościowego produktu. Oczekiwania klientów nas motywują.“

Również w przyszłości, Jens Thiermann będzie wielokrotnie w ciągu dnia spoglądał na zielone lampki na swoim monitorze. Dokładnie jak przed 15 laty.

Więcej informacji o TimoCom na stronie: www.timocom.pl.

O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44
Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.