TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

Jak zarabiać więcej w transporcie?

 

Prowadzenie działalności gospodarczej to niewątpliwie wielkie wyzwanie, wymagające czasu, cierpliwości i wiedzy. Wszystko po to, aby firma przynosiła jak największe dochody. Nie inaczej jest w branży transportowej. Szczególnie w czasach kryzysu właściciele firm zastanawiają się w jaki sposób mogą zapewnić sobie większe zyski.

    
Istnieją dwa sposoby na to, by zarabiać więcej w transporcie: z jednej strony stosowana jest redukcja kosztów, z drugiej optymalizacja przychodów.

Cięcie kosztów jest najczęściej działaniem krótkotrwałym, można by nawet powiedzieć, że krótkowzrocznym. Dużo bardziej efektywne sposoby zwiększania zysków, to te które prowadzą do pomnożenia wpływów do firmowej kasy. 


Redukuj puste przebiegi, omijaj pośredników

Chcąc odpowiednio wykorzystać swój potencjał przewozowy firma powinna przede wszystkim dobierać partnerów bezpośrednich z poszczególnych krajów. Korzystanie z ofert od pośredników to oddanie im dużej części swojego potencjalnego zysku. Przewoźnik, który występuje niemalże na samym końcu łańcucha dostaw – zarabia najmniej. Aby więc spowodować większe przychody przedsiębiorstwa, a tym samym zarabiać więcej, należy redukować ilość pośredników. Będąca liderem w Europie giełda transportowa TC Truck&Cargo® firmy TimoCom umożliwia dostęp aż do 85.000 bezpośrednich użytkowników z 44 krajów. Dzięki temu rodzime firmy transportowe realizują oferty wprost od zachodnioeuropejskich spedytorów i załadowców. Dla usługodawcy fakt ten oznacza bardziej opłacalne ładunki z pierwszej ręki. Platformy zleceń on-line, których przykładem jest TC Truck&Cargo® pomagają w jeszcze jednej, bardzo ważnej dla branży kwestii – pomagają redukować puste przebiegi, które zdaniem GUS stanowią nawet 1/3 wszystkich przejazdów w Polsce i 1/4 w całej Europie. W ciągu roku są to tysiące kilometrów, za które nikt nie płaci. „Wożenie powietrza” nie dość, że nie przynosi żadnych korzyści finansowych, to w dodatku generuje koszty. Rachunki za paliwo, wynagrodzenia kierowców, czy myto trzeba regulować bez względu na to, czy pojazd jest załadowany czy pusty. Dlatego tak ważne jest, aby przedsiębiorcy transportowi pamiętali, że każda tona dodatkowego ładunku to czysty zysk. W komfortowej sytuacji są użytkownicy TC Truck&Cargo®, którzy mogą za pomocą giełdy w ułamku sekundy wyszukać odpowiednią ofertę frachtu lub też wprowadzić do systemu swój pusty pojazd. Do ich dyspozycji codziennie jest do 300 000 ofert w 44 krajach.

Stałe zlecenia = stały zysk
Doświadczenie, rzetelność i konkurencyjne stawki na rynku spot, to czasami za mało, aby zapewnić firmie transportowej stałą pracę i płynność finansową. Długoterminowe zlecenia na terenie całej Europy oraz sprawdzeni partnerzy to sposób na osiągnięcie dodatkowych korzyści. Zlecenia są realizowane bez względu na sytuację na rynku. Stały dopływ gotówki, możliwość budowania planów budżetowych oraz planowania tras pojazdów z większym wyprzedzeniem – to kolejne atuty posiadania stałego zleceniodawcy. Poza tym, firma może rozszerzać obszar prowadzonej działalności oraz umacniać swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Jeszcze do niedawna polscy przewoźnicy nie mieli tak łatwego dostępu do stałych ofert na terenie innego kraju. Teraz, dzięki platformie przetargowej TC eBid® firmy TimoCom zyskali możliwość brania udziału w europejskich przetargach na stałe zlecenia transportowe. Platforma umożliwia kontakt do sprawdzonych firm załadowczych (produkcyjnych, handlowych), a tym samym daje szansę na świadczenie nowych, korzystnych usług transportowych na terenie całej Europy.

Żeby wygrać trzeba grać
Aby znaleźć dla siebie dobrze płatne zlecenia na giełdzie transportowej TC Truck&Cargo®, należy przede wszystkim nie tylko na bieżąco śledzić oferty wolnych ładunków, czy też pustych przestrzeni ładunkowych, ale przede wszystkim aktywnie ją tworzyć wprowadzając własne oferty. Dzięki temu firma staje się widoczna na giełdzie. Istotne jest także częste odświeżanie bazy danych. Użytkownicy robiący to regularnie zyskują największe szanse na zdobycie korzystnych zleceń. Pozostaje jeszcze kwestia prawidłowego wypełnienia profilu firmowego. Uzupełnienie go prawdziwymi i pełnymi informacjami, może prowadzić do sytuacji, kiedy to właśnie nasze przedsiębiorstwo zostanie wyłonione spośród wielu tysięcy innych firm. Widoczna, wystawiająca swoje oferty jednostka, ma dużo większe szanse na intratną współpracę, niż taka, która jedynie obserwuje pojawiające się na giełdzie informacje. Największe korzyści z użytkowania programu TC Truck&Cargo® osiągają te przedsiębiorstwa, które są obustronnie aktywne, tzn. wpisują i przeglądają oferty. Należy walczyć o swoją pozycję w giełdowym świecie i jak najczęściej dawać kontrahentom do zrozumienia, że jest się gotowym do podjęcia współpracy.


Pokazane sposoby optymalizacji przychodów to tylko nieliczne z całego wachlarza możliwości, które przewoźnicy powinni wykorzystywać chcąc usprawnić swój biznes transportowy. Można ich szukać na własną rękę, lecz dużo skuteczniej i łatwiej jest sięgnąć po sprawdzone źródła. Produkty firmy TimoCom od lat cieszą się uznaniem na rynku europejskim. Są to nowoczesne narzędzia polepszające organizację transportu. Giełda ofert transportowych TC Truck&Cargo® oraz platforma przetargowa TC eBid® pomagają między innymi redukować puste przebiegi, omijać pośredników, szukać długoterminowych kontraktów oraz nowych możliwości rozwoju, na przykład w postaci transportów kabotażowych na terenie innych Państw Europy.


O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44
Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.