TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

Barometr transportowy: Bogata w ładunki zima

Po raz pierwszy w czwartym kwartale TimoCom odnotował większy udział frachtów niż wolnych przestrzeni ładunkowych

TIMOCOM Informacje prasowe – Aktualności

Barometr transportowy TimoCom: Nadwyżka frachtów w 4. kwartale 2016

Erkrath, 24.01.2017 – W czwartym kwartale wskazówka barometru transportowego TimoCom zatrzymała się na poziomie 53% dla frachtów i 47% dla wolnych przestrzeni ładunkowych. To mała sensacja, ponieważ tym wynikiem TimoCom po raz pierwszy odnotował nadwyżkę frachtów w tym okresie! Jedno jest więc jasne: europejski rynek transportowy bynajmniej nie uległ zamrożeniu.

Trzeci kwartał zakończył się z maksymalną wartością kwartalną na poziomie 61% dla frachtów, co było najlepszym wynikiem na przestrzeni całego roku. Z tego miejsca można już zdradzić: tak dużego udziału frachtów nie było w kolejnych miesiącach. Tym niemniej następujący okres nigdy wcześniej nie był tak obfity. Wszystkie trzy miesiące osiągnęły wartość 50% i utrzymały w tym punkcie poziom ubiegłego i jednocześnie najsilniejszego kwartału 2016 roku.

 

Nadwyżki frachtów w całym 4. kwartale
Marcel Frings, Company Spokesman firmy TimoCom w sprawozdaniu dotyczącym trzeciego kwartału 2016 roku prognozował złotą jesień. Aktualne liczby zdradzają, że się nie mylił. W październiku 2016 r. stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych wyniósł 59% do 41%.

Nasuwało się więc pytanie, czy również tak jak w ubiegłych latach, w listopadzie nastąpi spadek. Ta obawa początkowo się sprawdziła, jednak dzięki bogatej w ładunki jesieni, udział frachtów w listopadzie 2016 r. mógł utrzymać się na poziomie 50%. Co jest szczególnie interesujące: jest to dokładnie dwanaście procent więcej frachtów niż w 2014 i 2015 roku. Czy ludzie w ubiegłych latach byli bardziej aktywni i znacznie wcześniej myśleli o swoich zakupach świątecznych? Możliwe. Jednak także w grudniu konsumpcja wciąż rosła.

Mimo, iż już listopad 2016 r. był bardzo bogaty we frachty, ich pula w grudniu ostatecznie znów osiągnęła poziom 51%. Frings wyjaśnił dlaczego czwarty kwartał ubiegłego roku tak obfitował we frachty. "W wyniku bezśnieżnego zakończenia roku, towary mogły być transportowane bez zakłóceń wywołanych zjawiskami pogodowymi. Poza tym korzystne dla pracodawców ułożenie dni wolnych nie zaburzyło planów pracy."


Pozytywne perspektywy na 2017 rok

Rok 2016 rozwinął się, mimo bardzo spokojnego, jeśli chodzi o ilość ofert frachtów, początku: wraz z nastaniem wiosny w każdym kwartale udział frachtów przewyższał udział wolnych przestrzeni ładunkowych. W rozliczeniu końcowym udział frachtów w stosunku do wolnych przestrzeni ładunkowych wyniósł 48:52 i tym samym uplasował się bliżej teoretycznego poziomu optymalnego niż wynik z 2015 roku (46:54).

Co przyniesie nowy rok gospodarce i logistyce? Tu też Frings podchodzi dość optymistycznie: "Zgodnie z prognozami, rok 2017 powinien upłynąć pod znakiem wzrostów. Istnieją jednak niewiadome, takie jak nadchodzące wybory w Holandii, Francji i Niemczech, jak również ogólne zawirowania polityczne na arenie międzynarodowej. Czy będą one miały decydujący wpływ na działalność gospodarczą? To się dopiero okaże."

O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44
Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.