TIMOCOM Logo

Obsługa JavaScript Twojej przeglądarki jest wyłączona.

W wyniku tego funkcjonalność tej strony została ograniczona. Aby zwiększyć komfort korzystania z internetu zalecana jest tymczasowa aktywacja JavaScript w ustawieniach przeglądarki.

Aktualny temat: 4 trendy wyznaczające kierunek rozwoju logistyki

Cyfryzacja zwiększa przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw transportowych

TIMOCOM Informacje prasowe – Aktualności

Trendy Logistyki

Erkrath, 24.05.2016 – Pierwsze półrocze za nami, a prognozowane na 2016 rok trendy w logistyce są coraz bardziej wyraźne. Rozwój w kierunku Logistyki 4.0 przyczynił się do powstania znaczących zmian wewnątrz wielu firm. TimoCom, jako jeden z wiodących dostawców usług IT dla branży transportowej, wychodzi z założenia, że tematy z obszarów automatyzacji, łączności z internetem i przede wszystkim cyfryzacji staną się jeszcze bardziej istotne.


Mobilna transmisja danych

Mobilny transfer danych jak i korzystanie z internetu przy pomocy urządzeń mobilnych w każdej chwili niezależnie od miejsca, nie są już wykorzystywane tylko i wyłącznie w komunikacji na gruncie prywatnym. Mobilność, szybkość i elastyczność mają kluczowe znaczenie również dla branży TSL, gdyż firmy powinny mieć możliwość bezpiecznego zawierania transakcji transportowych także poza siedzibą swojej firmy. Użytkownicy chętnie korzystają zatem z możliwości synchronizacji programu na różnych urządzeniach, dzięki czemu posiadają mobilny dostęp do platformy bez utraty jakichkolwiek danych.

 

Inteligentny interfejs

Logistyka nie funkcjonuje już bez informatyki. Praktycznie każda spedycja posiada program wspierający dyspozycje i współpracuje przynajmniej z jedną giełdą transportową. Największa w Europie platforma transportowa TimoCom poprzez działający już od 10 lat Interfejs TC Connect, łączy oba te programy. Dzięki temu nie jest już konieczne ręczne przenoszenie ofert frachtów lub wolnych przestrzeni ładunkowych z programu spedycyjnego do giełdy transportowej. Oprócz sporej oszczędności czasu jaką daje to połączenie, przedsiębiorstwo transportowe zyskuje również informacje dotyczące poziomu własnej aktywności. Dzieje się tak ponieważ dzięki TC Connect można zmierzyć wydajność firmy i dalej ją optymalizować.

 

Transparentność dzięki trackingowi

Naszym mottem "Zaufanie jest dobre, kontrola jest lepsza" przyczyniliśmy się do wzrostu zapotrzebowania na systemy telematyczne i ich wykorzystywania podczas transportu towarów. Zleceniodawcy chcą wiedzieć, gdzie w danym momencie znajduje się pojazd z ich ładunkiem, a przedsiębiorstwa transportowe dzięki telematyce mogą jeszcze lepiej wykorzystać swoje zasoby. Połączenie funkcji trackingu i giełdy transportowej, jakie oferuje największa w Europie platforma transportowa TimoCom sprawia, że dyspozytorzy, mimo różnorodności dostępnych na rynku systemów telematycznych, mają możliwość monitorowania swoich pojazdów na jednej mapie. Platforma trackingowa łączy bowiem interfejsy wszystkich powszechnie stosowanych systemów GPS w Europie.

 

Cyfrowa wymiana danych a bezpieczeństwo

Przesyłanie i pobieranie danych lub dokumentów z chmury poprzez transfer danych, za pośrednictwem e-maila czy ogólnodostępnych czatów jest coraz powszechniejszą praktyką w codziennej pracy. Krótko mówiąc, wszystko, co da się scyfryzować, zostanie w przyszłości scyfryzowane - tego procesu nie da się zatrzymać. Dygitalizacja oznacza bowiem znaczący wzrost przewagi konkurencyjnej. Przepływ informacji pomiędzy wszystkimi ogniwami łańcucha dostaw zostanie zoptymalizowany, a praca stanie się bardziej efektywna i przejrzysta. Pewne zastrzeżenia budzi jednak możliwa rozbieżność pomiędzy domniemanym a faktycznym bezpieczeństwem, jak również świadomość tego, co może stać się z danymi. Do tego dochodzi też fakt, że przedsiębiorstwa już teraz potrzebują odpowiedniej strategii pozwalającej im zarządzać dokumentami w odpowiedni sposób. Jesteśmy przekonani, że zarówno użytkownicy jak i oferenci będą w przyszłości starać się gwarantować odpowiednią wymianę danych.

O autorze:

Dorota Syganiec-Marszewska - Communications Specialist

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zainteresowana mechanizmami komunikacji społecznej. W polskim oddziale TIMOCOM od kilku lat zajmuje się tworzeniem treści istotnych dla branży TSL wpisujących się w innowacyjny charakter firmy. Energiczna i kreatywna, w wolnych chwilach pisze opowiadania, maluje i śpiewa. Baterie ładuje na morzu, w górach lub podczas biegów długodystansowych.

TIMOCOM na:

Kontakt dla prasy

Radosław Groński
Marketing Manager

+48 67 352 59 44
Zgadzam się na używanie przez tę stronę plików cookies na potrzeby analityczne oraz do personalizowania treści i reklam.